Zum Inhalt springen

Lambretta Li150 Schoolmaster


Empfohlene Beiträge

Cheers guys!

Just got my dirty hands on this nice Li150 from 1962.

lammy01.jpg

The buyer didn´t mention anything about the special legshield badge entitled "schoolmaster" so I was pretty stunned as I saw it the first time, since I have never heard about it before.

P1020285.jpg

The lammy was bought back in 1962 by a local driving instructor - and was equipped with an extra brake pedal placed under the toolbox for the instructor to use when riding with students.

:-D

It has only 11750km on the speedo and came with original service book, papers, keys etc. etc

Have you ever heard about this model and can you tell me more about its specs?

Please reply in german - I read and understand it perfectly....but my writing in is kinda underdeveloped at the moment :-D:-D

Viele Grüsse

Kasper

Copenhagen SC

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Hi Kasper,

wirklich ein schönes Fundstück. Einen speziellen Schriftzug für Fahrschulmodelle habe ich auch noch nicht gesehen. In einer alten Scootering aus den 90er Jahren war mal ein Bericht über eine Fahrschul-Lambretta (war aber glaube ich eine Serie 2), die zwischen den Sätteln einen zusätzlichen Lenker hatte, der zur Aufnahme eines Handbremshebels diente. Vielleicht kann man an Deiner Lambretta Spuren von etwas ähnlichem finden?

Der Roller sollte meines Erachtens nur technisch restauriert werden, da es einen solchen Originalzustand mit Patina nur selten geben dürfte.

Gruß nach Kopenhagen

Tec

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

wirklich ein schönes Fundstück. Einen speziellen Schriftzug für Fahrschulmodelle habe ich auch noch nicht gesehen.

Thanks - I´m pretty thrilled by it myself and I have never heard about nor seen that badge before. Actually I find it extremely funny that Lambretta even produced speceal Fahrschul-Lambrettas;-)

In einer alten Scootering aus den 90er Jahren war mal ein Bericht über eine Fahrschul-Lambretta (war aber glaube ich eine Serie 2), die zwischen den Sätteln einen zusätzlichen Lenker hatte, der zur Aufnahme eines Handbremshebels diente. Vielleicht kann man an Deiner Lambretta Spuren von etwas ähnlichem finden?
A guy at Lambretta Club UK told me that story - must have been an odd-looking scooter with another set of handlebars. My scooter doesn´t have signs of extra Lenker but has a couple of drilled holes in the floorboard from where the extra bremshebel was situated.
Der Roller sollte meines Erachtens nur technisch restauriert werden, da es einen solchen Originalzustand mit Patina nur selten geben dürfte.

I totally agree with you. The main reason for buying it, was the Originalzustand and the authentic patina that it has. Actually it is in such good condition that nothing needs to be done before TÜV. It will run straight through without any problems :-D

Next step is to find out whether is has a standard Li engine or whether it shares its specs with the stronger Li Special. Any ideas on how to check that?

Cheers

Kasper

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Next step is to find out whether is has a standard Li engine or whether it shares its specs with the stronger Li Special. Any ideas on how to check that?

Cheers

Kasper

Standard Li should have a 18mm carburettor whereas the Li Special should have a 20 mm carb.

Correct me, if i`m wrong.

Engine case stamped Li or Lis ???

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

eine Fahrschul-Lambretta (war aber glaube ich eine Serie 2)

Über die Kiste habe ich leider nix, aber ich habe noch Fotos von der NSU die vor 4 Jahren bei ebay versteigert wurde, man kann zwischen den Sitzen sehr schön den extra Hebel zum kuppeln und Gasgeben erkennen.

Fahrschule1.JPG

Fahrschule2.JPG

Nette Maschine :-D

- gonzo

Bearbeitet von gonzo
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Hi!

Thanks for the comments.....I´ll take a quick measure of the carb later today to see whether it´s 18 or 20mm.

I got this pic from a friend as well:

slammy.jpg

Cheers

Kas

Bearbeitet von kasper
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Engine case stamped Li or Lis ???

Li!

wie auf dem foto mit fahrlehrer zu sehen muß das ja extrem unbequem gewesen sein. ausserdem würd ich als fahrlehrer eher abspringen bzw. gar ned erst hintenaufsteigen als bremsen! ideen ham die damals ghabt, unglaublich. aber der schriftzug ist echt geil!

da muas i an mein motorradfahrlehrer zurückdenken. der hat si auf die maschin auffigsetzt und war weg. bis i hinten nachkomman bin war der scho bei der 2. zigaretten :-D

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Hey guys!

The saga goes on - I just did a marvellous discovery yesterday evening when I 'popped the hood' :grins:

Check this out: electronic ignition (at least I can´t se any breaker-set)

08-03-06_2112.jpg

08-03-06_2115.jpg

Standard equipped or aftermarket spare put on some time during the 70's? What do you think? When did the first GPs with electronic ignition enter the market?

Sorry for the picture quality. It's due to a combination of my cellphone and an old damage to my wrist I got from masturbating :grins: :grins:

Cheers

Kasper

Bearbeitet von kasper
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

that's incredible. how can you get lucky twice in a row like that? have you tried playing the lottery? accoridng to vittorio's book the first electronics became available in 1970. so your bit is pretty much certainly aftermarket.

cheers

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

:grins:

that's incredible. how can you get lucky twice in a row like that? have you tried playing the lottery? accoridng to vittorio's book the first electronics became available in 1970. so your bit is pretty much certainly aftermarket.

cheers

Operation "electronic ignition" cancelled - from what one of my mates says - thats not what I have. It´s a standard 1962 4-point breaker set.

Sorry for all the fuss

Cheers

Kas

Bearbeitet von kasper
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde Dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde Dich hier an.

Jetzt anmelden
  • Wer ist Online   0 Benutzer

    • Keine registrierten Benutzer online.


×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information