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toneless

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Über toneless

  • Geburtstag 09.12.1981

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  • Website URL
    https://www.2t-racelab.com

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    Male
  • Aus
    Athens, Greece
  • Scooter Club
    Vespa Club Piraeus

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  1. Sorry for writing in English. As far as I know, the outer ND acts as an extension and also as a "needle valve" for the independent idle circuit. The ND should be a little larger than the emulsifier jet but I believe #120 ND will mess with the atomization at lower rpm. Similar to installing a #400 needle valve in an engine that already has a fuel pump. In the VHST series, Dell'Orto used emulsifier and ND in one piece. So it was always B40 and #40 ND connected together. I don't know if this worked ok but they must have a good reason to offer them separately for the VHSH and it's bigger brothers. Keihin and Mikuni only use the emulsifier tube but pilot hole is directly above and almost instant. Dellorto uses a "chamber" and a more sophisticated system with the progression hole but there is not a lot of good info out there. Who can convince a Dellorto engineer to come and enlighten us? P.s I recently learned from a guy in Italy that Dellorto main jets are "accurate". A so-called CNC machine tests all main jets with compressed air and even if a main jet is bored to e.g #0.14mm it may not be stamped as #140 because of a burr or the shape of the cone of the drill that may make it behave like #130 or #150, so it will be stamped accordingly. I am an amateur machinist and I do know that cutting tools do wear with each use so the Dellorto testing machine might be a more accurate way of thinking. Who knows.
  2. This video might help. Comparison of large carburettors from 36 to 40mm - WhiteOne Racing
  3. Hallo zusammen. Ich verwende Google Translate, also entschuldigt die Sprachfehler. Ich verwende die hervorragende Software von Mitglied Gue und sie hilft mir sehr! Vielen Dank, Gue! Ich hoffe, Sie werden die Software in Zukunft noch besser machen. Ich verwende sie, um einen VHSH30 auf meinem sehr niedrig getunten Polini130 einzurichten. Normalerweise ist mein Hauptvergaser ein PhBL24. Der VHSH-Vergaser soll für meinen Motor sehr groß sein, aber basierend auf den Nadeln und Zerstäubern denke ich, dass ich kurz davor bin, eine viel bessere Leistung zu erzielen. Ich bin fast da, mit leichten Problemen bei niedrigen Drehzahlen. P.S. Ich hoffe nur, dass Dellorto mit den Zerstäubern bessere Arbeit geleistet hat. Ich musste einen anschneiden, da das Gewinde im Durchmesser etwa 0,05 mm größer war. Ich bin nicht sicher, ob das ein häufiges Problem ist. Nick
  4. Ok. Vielen Dank für die Hilfe. Nick
  5. Hallo aus Athen, Griechenland. Ich denke, dies sollte mein erster Beitrag hier sein, obwohl ich schon seit mehreren Jahren Mitglied bin. Ich suche eine seitendeckel in Blu210 für mein Vespa 50S-Modell von 1966. Dies ist meine einzige Vespa und ich benutze sie seit etwa 12 Jahren täglich. Ich muss sie abziehen und die Farbe entfernen und die seitendeckel ist das einzige fehlende Teil. Danke. Nick PS. Ich verwende Google Translator, also hoffe ich, dass Sie mich verstehen können. Sie können mich auch über https://www.facebook.com/twostrokeracelab
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