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Empfohlene Beiträge

Geschrieben
hoffe das mir keine Teile um die Ohren fliegen :-D Ne im ernst hab das gestern kurz hochgerechnet und es stehen etwas mehr als 1200 Euronen tutti completi für den "kleinen" mit 57/51 an. Ist ne Menge Holz dafür aber im Gegenzug ein Motor, der wenn er hält, über einen längeren Zeitraum für Adrenalinschübe sorgen dürfte. Die kleine wird im Winter auf alle Fälle gelackt und auch der Motor (hab ja mein aktuelles Projekt verschoben) bekommt ein upgrade. Ist also alles nur eine Frage der Finanzen :-D

PS: Abzüglich dem erlös für die Teile die dann nicht mehr gebraucht werden (27 Mik + ASS, Lippenwelle etc.)

ja, nee, is klar.

Geschrieben

Und ich hab gedacht ich komm da ma schnell drann und was is bei SIP ausverkauft :-D

Hab mir als Ersatzbefriedigung dann ne vespatronic bestellt :-D und warte noch bis er wieder da is :-D

MFG

HArdy

Geschrieben
ja, nee, is klar.

ich habs mir so verkniffen schon zum Thema Sprit mehr zu schreiben :-D:-D

Ich werd den Zylinder erstmal nicht kaufen, da ich hier eh schon Teile für fett Kohle rumfliegen habe (die ich aber nicht verkaufe), aber nicht zum verbauen komm. :-D

gibts eigentlich noch mehr Info z.B. Kopfgeometrie, Verdichtung, wie ist der Guss?

Geschrieben
ich habs mir so verkniffen schon zum Thema Sprit mehr zu schreiben :-D:-D

Ich werd den Zylinder erstmal nicht kaufen, da ich hier eh schon Teile für fett Kohle rumfliegen habe (die ich aber nicht verkaufe), aber nicht zum verbauen komm. :-D

da hat der Bub aber was hineininterpretiert. Denn es liegen keine Teile bei mir herum, sondern meinte vielmehr die Teile die momentan verbaut sind stehen dann zum Verkauf nur so zur Info :-D

Geschrieben
Herstellerkurve, Falc 57x51 mit Falc Auspuff und großem Gartenvergaser.

post-4189-1173004308.jpg

Hi...this is the first test by Elven with Lauro on his cylinder, in this graphic the red is only the good curve with falc exhaust, other is with different exhaust pipe not Falc...

the cross-sectional clear blue line is an error of software...

this falc tested is original without welded on cases and no one cylinder modified, parmakit ignition VHSB 37

Lauro says he wants the torque in his motors, not the maximum power at high RPM...

cheers

Geschrieben
Hi...this is the first test by Elven with Lauro on his cylinder, in this graphic the red is only the good curve with falc exhaust, other is with different exhaust pipe not Falc...

the cross-sectional clear blue line is an error of software...

this falc tested is original without welded on cases and no one cylinder modified, parmakit ignition VHSB 37

Lauro says he wants the torque in his motors, not the maximum power at high RPM...

cheers

hi Alberto, thank you for clearing that. Is this a curve of the turned 180° (montaggio girato) falc that Lauro uses? Can you show us any of the other 10 curves by Lauro we have not seen until know? It would be interesting to see the effect of different setups on his cylinder. Might help me with my decision on how to setup mine for the future also. :-D

Geschrieben
hi Alberto, thank you for clearing that. Is this a curve of the turned 180° (montaggio girato) falc that Lauro uses? Can you show us any of the other 10 curves by Lauro we have not seen until know? It would be interesting to see the effect of different setups on his cylinder. Might help me with my decision on how to setup mine for the future also. :-D

Hi Gerhard!

I am sorry but in Italy exist only that public graphic about his cylinder....I don't know if that graphic is with cylinder mounted original or turned 180°..sorry :-D

Elven has shown on our site only that graphic...

I know it has make other modifications earning more power at high RPM, but it does not appeal to a lot to it

he is very original like person, it is not much satisfying although he has disputed two contests and he has won to them striking Quattrini, he says that he can be made better :-D

excuse me Gerhard but I don't understood this "Might help me with my decision on how to setup mine for the future also."

the google traslator doesn't run good :-D

Geschrieben (bearbeitet)

geil bei dem Ehrgeiz den Lauro entwickelt um den Hr. Quattrini einen auf den Latz zu brennen kann ja nur mächtig Qualm produziert werden im Hause Falc :-D

Ich weiß nicht ob es schon jemanden aufgefallen ist aber wenn man die offizielle Falc Racing Home Page besucht sind im Vespa Katalog die Zylinder nicht mehr zu finden? Die Produktion am Ende schon wieder eingestellt?

Bearbeitet von Sportivo Primavera
Geschrieben (bearbeitet)
Hi Gerhard!

excuse me Gerhard but I don't understood this "Might help me with my decision on how to setup mine for the future also."

the google traslator doesn't run good :-D

" Puo aiutarlo a decidere come elabore il suo per il futuro" :-D

Bearbeitet von Luccio
Geschrieben
geil bei dem Ehrgeiz den Lauro entwickelt um den Hr. Quattrini einen auf den Latz zu brennen kann ja nur mächtig Qualm produziert werden im Hause Falc :-D

Ich weiß nicht ob es schon jemanden aufgefallen ist aber wenn man die offizielle Falc Racing Home Page besucht sind im Vespa Katalog die Zylinder nicht mehr zu finden? Die Produktion am Ende schon wieder eingestellt?

...Pagina 2... :-D

(zumindest vor etwa 30 sekunden...)

Geschrieben
kommen bei mir Minarelli Teile :-D ...

muss am österreichischen internet liegen...

nee, mal im ernst, von der startseite auf catalogo prodotti, dann vespa, dann seite 2, da sinnse dann.

ah, hab grad gemerkt, dass das nur dann klappt wenn man am unteren seitenende auf seite 2 klickt.

dann kommt nämlich das: http://www.falcracing.it/catvespa2.html

wie schön.

Geschrieben
Hi Gerhard!

I am sorry but in Italy exist only that public graphic about his cylinder....I don't know if that graphic is with cylinder mounted original or turned 180°..sorry :-D

Elven has shown on our site only that graphic...

Ah, ok, now I understand, Elven is am member of your forum. I thought you meant the number eleven. do you know if Lauro is running with a 97mm or a 105mm conrod (biella)?

If you think the people in italy are interested in another curve of the falc, you can post the curves of my falc engine from some pages back on your forum. just send me the link to the corresponding topic and i will try and answer the questions.

excuse me Gerhard but I don't understood this "Might help me with my decision on how to setup mine for the future also."

the google traslator doesn't run good :-D

" Puo aiutarlo a decidere come elabore il suo per il futuro" :-D

exactly. thanks luccio :-D

Geschrieben

Thanks Luccio

excuse me Gerhard, yes Elven is a friend of Lauro and he is a member of our forum, you have understand perfect!

Lauro uses a 51mm stroke 97mm conrod with 57mm bore....

about yours Falc curves I think is a good idea.....a little problem, many italian people doesn't want to speak english language, like in this forum don't very good the English language, you prefer German language eh eh...but we can to try

I can make a new topic with your Falc curves on our site, the old falc topic I don't to find more :-D

if you have some pics is much better :-D , us Italian like Saint Tommaso, if we don't to see don't to believe, it is an ancient Italian saying

many people on our site believe more to M1L than Falc, because I think Falc is new, M1L comes from M1 of past year with races wins etc...

cheers

:-D

Geschrieben

Ciao Alberto lo sai che io parlo tedescho e un po :-D l'italiano. Se volete posso provare ad aiutare tè e Gerhard un po nell tuo forum?

Da ich ja aus Südtirol bin kann ich deutsch (oder zumindest sowas ähnliches :-D ) un italienisch. Wenn der Alberto un der Gerhard wollen kann ich ja n bisschen übersetzer spielen denn im et3.it forum gibts n paar interessante sachen zum M1L und dem Falc!

Interessant ist dabei auch noch dass der Alberto den Lauro gut kennt da er nur ca 100 km von ihm entfernt wohnt....

Geschrieben

Bezüglich dem Falc-Zylinder und den dokumentierten 6er Zeiten auf 150 Meter, finde ich interessant, dass diese scheinbar nun doch mit bescheidenen "um die 30 PS" gefahren werden!

Ich kann mich noch an die berechtigte Vermutung von Amazombi erinnern, dass da evtl. um die 40 PS am Start sein könnten, was ja in Anbetracht Gerhards Rotax-Kreation nicht ganz unrealistisch erscheint.

Werde das Gefühl nicht los, dass einige "GSF-Endanwender" mit Ihren Gussklumpen auch in Italien für "Mamamia" Ansagen im Stande wären.

Die Mar, dass jeder 3 Italiener nen 30 PS Fremdzylinder in der Garage rumstehen hat, scheint wohl nicht ganz unberechtigt zu sein, dass sich jedoch die Königsklasse an der 40 PS Marke misst scheint sich wohl doch nicht so recht bestätigen zu wollen...

Geschrieben
about yours Falc curves I think is a good idea.....a little problem, many italian people doesn't want to speak english language, like in this forum don't very good the English language, you prefer German language eh eh...but we can to try

allright, i can write in german, too. i will put italian words in between whenever i know one.

I can make a new topic with your Falc curves on our site, the old falc topic I don't to find more :-D

if you have some pics is much better :-D , us Italian like Saint Tommaso, if we don't to see don't to believe, it is an ancient Italian saying

cheers

:-D

what kind of pictures do you have in mind? of the vespa with the cylinder mounted?

Geschrieben
like in this forum don't very good the English language

ciao alberto,

I think your impression about the usage of the english language is not correct.

P.S.: I tried to log onto the ET3.it forum in english, but nobody replied, can you help me with this?

Geschrieben
Ciao Alberto lo sai che io parlo tedescho e un po :-D l'italiano. Se volete posso provare ad aiutare tè e Gerhard un po nell tuo forum?

Da ich ja aus Südtirol bin kann ich deutsch (oder zumindest sowas ähnliches :-D ) un italienisch. Wenn der Alberto un der Gerhard wollen kann ich ja n bisschen übersetzer spielen denn im et3.it forum gibts n paar interessante sachen zum M1L und dem Falc!

Interessant ist dabei auch noch dass der Alberto den Lauro gut kennt da er nur ca 100 km von ihm entfernt wohnt....

Ciao Mane! eh si lo so che tu parli italiano, ascolta se vuoi possiamo provare nel nostro sito et3.it...

io posso mettere un messaggio presentando il motore di Gerhard con delle foto del motore montato sul telaio, senza mettere le foto del motore smontato, forse Gerhard ha dei segreti che non vuole fare vedere (e lo capirei) così è abbastanza fare vedere che lui il Falc l'ha montato e provato, e i risultati sono nelle prove al banco che ha fatto sulla tabella dei grafici...

sarebbe molto interessante...adesso rispondo anche a lui ma penso hce tu sarai molto meglio di me a dirglielo, in ogni caso gli rispondo lo stesso :-D

Geschrieben
allright, i can write in german, too. i will put italian words in between whenever i know one.

what kind of pictures do you have in mind? of the vespa with the cylinder mounted?

Gerhard, I have explained to Mane, I can put a new message where I explain your motor and who you are....about your pictures are enough on your Falc mounted on the frame....not internal motor, ( I think you have some secrets)we show that you have tried the Falc and with the curves graphics..

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