Zum Inhalt springen
  • Das GSF wandelt Links in Affiliate Links um, um ggf. eine Provision erhalten zu können. Gerne nutzen bitte, danke! Mehr Infos, wie ihr das GSF unterstützen könnt, findet ihr im GSF Support Topic.

Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Could be Eurocilindro or Zirri 177. I know one Zirri 177 where at least the exhaust port is bigger - but still bridged. Typically Zirri uses Eurocilindro cylinders as basis for their largframe cylinders - so i would guess that this is a Eurocilindro 177.

Geschrieben (bearbeitet)

zirri would be a rare beast indeed in the uk, i don't think anybody could ever be bothered to import them properly, and apart from that the exhaust port is a bit dwarfish for zirri's philosophy. hence my choice would be eurocilindro too. i seem to remember that kegra used to sell these, so if your mate's name is graham best, and if, besides this being his name, he's just recovering from some major stroke of amnesia you've solved it.

Bearbeitet von amazombi
  • 2 Monate später...
Geschrieben

Well 2 more mystery barrels we found in a mates garage alongside two T5-pinascos

Number one is an aluminium barrel with steel liner - assume it is an Autisa. Note the split exhaust port - does anyone disagree re my guess?

post-3763-1177702924_thumb.jpg

Exhaust port

Boost port

second candidate is one I have definitely not seen yet. It's got transfers split in 3 nearly equally sized parts, a boost port that enters the cylinder in a very sharp angle opposite to the polini flat . it is apparently a cast cylinder of 200ish size

post-3763-1177702987_thumb.jpg

Is it a Zirri?

Geschrieben

The first one could also be a Avionic; about the same layout as polini, but single (unsplitted) transfers.

If it had a bridged exhaustport once, it's an Eurocylindro, base for diverse Zirri items..., but they all have had divided transfers, as I remember...

typical for both was the very bad cast and even worse finish...

The last, posted by Minikin, is definitely a Zirri barrel, a real piece of shit; sizing about ten times on 100km, before piston brakes..., powerdelivery like Polini, shiftet 500-1000rpm upward! The splitted exhaust never worked, and the boost is completely wrong directed too.

When I visited Angelo in 1989, he showed a lot of diverse 200er trials, but none really worked and none lasted the long straight in front of his shack

The other one seems to be an Autisa indeed; nearly original transfer-layout, but I remeber a smaller bridge in the exhaust, prone to brake...

Geschrieben (bearbeitet)

the AUTISA cylinders have a bridged exhaust port. this might be one. but they stopped sales in early 90ties... :-D

aluminium with steel liner should be a 200ccm autisa for sure.

mine ran full throttle, just the cylinder and jetting changed, with 7500 min-1 for ages in fourth gear :-D then a ring pin fell out an destroyed everthing :-D

Bearbeitet von oli-san
Geschrieben

moin

also der oberste ist ganz klar ein autisa

nur wurde der wohl unten etwas abgedreht und die kanäle wie beim otuning nach unten gezogen - normalerweise sind die wie beim originalzylnder und pinasco geschlossen

das wichtigste bei dem autisa ist : niemals den beiliegenden original kolben verbauen !!!

ich kenne keinen bei dem die kolbenringpinne nicht rausgeflogen sind - lieber einen original 200er kolben passend bearbeiten

oder bei einem fachbetrieb neue pins setzen lassen

autisa bilder

der unterste könnte auch ein eurocilindro sein - waren das nicht auch die "rohlinge" für die zirri-zylinder ?

wäre nett wenn wer das wichtigste übersetzen könnte

bis denne

michael

Geschrieben

Ich versteh dich schon - keine Sorge. ich war nur grad so eingeenglisched als ich aus der Werkstatt kam. :-D Mann da liegt tw. echt geiles Zeug rum. Danke

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde Dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde Dich hier an.

Jetzt anmelden
  • Wer ist Online   0 Benutzer

    • Keine registrierten Benutzer online.


×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information