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Aussie in desperate need of pk xl forks


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Hello everyone,

It is at times like this that I wish I could speak german. I have three 50s that I bought at auction. Plus two other largeframe vespas that I have had for quite a while. Anyways I wish to do scheibenbremse conversions for all of these so I need some pk xl forks.

If anyone here has some of these they wish to sell please drop me a private message with a price and we can do some business. I have tried to get some on ebay but for some reason people always say that they weigh more than 10kg which from what I understand is not true, with the hub attached they should weigh around 8.5 kg or so.

I am also after some vergassers to go with these, 19 to 24mm respectively.

Also if anyone has any exhausts either banane type or other smallframe sports exhausts that would be awesome too.

Many thanks.

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Hello everyone,

It is at times like this that I wish I could speak german. I have three 50s that I bought at auction. Plus two other largeframe vespas that I have had for quite a while. Anyways I wish to do scheibenbremse conversions for all of these so I need some pk xl forks.

If anyone here has some of these they wish to sell please drop me a private message with a price and we can do some business. I have tried to get some on ebay but for some reason people always say that they weigh more than 10kg which from what I understand is not true, with the hub attached they should weigh around 8.5 kg or so.

I am also after some vergassers to go with these, 19 to 24mm respectively.

Also if anyone has any exhausts either banane type or other smallframe sports exhausts that would be awesome too.

Many thanks.

strictly speaking this is not a technical question, so you'd better place it in the small adds, with your permission mind i would volunteer to add a technical aspekt. if you want to convert to disc brake anyway why don't you get yourself a skipper or a zip fork which has a disc brake factory fittet? in case you want to use a standard looking drumm you might need some more information concerning the parts required, but unless i'm mistaken the autofork-adaption is the budget way to go.

Bearbeitet von amazombi
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strictly speaking this is not a technical question, so you'd better place it in the small adds, with your permission mind i would volunteer to add a technical aspekt. if you want to convert to disc brake anyway why don't you get yourself a skipper or a zip fork which has a disc brake factory fittet? in case you want to use a standard looking drumm you might need some more information concerning the parts required, but unless i'm mistaken the autofork-adaption is the budget way to go.

Thanks heaps for that. I will move my question to the small adds section. Out of interest, does the skipper or zip fork look the same as a pkxl one?

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    • Also ich fahre ja jetzt doch schon ein paar Jahre 2 Takter bzw. Vergaser Motoren. Für mich ist das föllig normal, das bei Schieber zu, trotzdem alle paar Umdrehungen eine Zündung kommt… Schubabschaltung gibt es ja nicht und irgendwas muss ja mit dem Gemisch das trotz geschlossenem Schieber einströmt passieren… Also Hahn zu und bis zum Leerlauf keine Zündung mehr, kann es bei nem simplen Vergasermotor meiner Meinung nach garnicht geben…
    • Eine Einlaßsteuerung für piston ported Zylinder wäre für mich interessanter als eine Auslaßsteuerung an einem KTM Zylinder .
    • Hat doch Heckantrieb, die VA legst du auf die Rücksitzbank, gelenkt wird durch Gewichtsverlagerung.
    • Hab mir zwei originale gebrauchte mit 5 Kabeln kommen lassen. Gleiche Nummern, CEM125 A2, BJ 88 (li)+87 (re). ich würde sagen,  dass die zwei rechten Spulen weniger voll gewickelt sind, oder? Gewicht ist li: 796g, Re: 774g   Die Drahtdurchmesser ließen sich nicht so richtig schön messen, scheinen aber jeweils 1.15mm zu sein.  
    • Schön, dass hier eine rege Diskussion gemäß Topictitel am Start ist!!!   Bitte verzeiht, dass die Forumsgeschwindigkeit deutlich schneller als meine ist. Bei meinem Motor wird es oft laaange dauern, bis ein kleiner weiterer Schritt vollzogen ist.    Im Chimera-Kit sind Pleuel mit 107 mm länge, oben 20 mm Augendurchmesser und unten 22mm Hubzapfen verbaut.  Ich habe mich in den GasGas-Zylinder verliebt (hoffentlich nicht blind), weil ich die Auslasssteuerung so sexy finde. Der Kolben hat einen 15 mm Bolzen und 21,4 mm Platz in der Breite für das Pleuel.  Eine passende Hubzapfen, Pleuel, Lager Kombination scheint nicht so einfach aufzutreiben zu sein.  Zu meiner großen Freude ist Powerracer (schon länger) mit am Hirnen, wie die Kurbelwellen angepasst werden könnten. 
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