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Empfohlene Beiträge

Geschrieben (bearbeitet)

but hard to fit.... I had to make my own fitting due to the 3.5 tire

you have also to cut the casing ....

post-3592-1191933749_thumb.jpg

Bearbeitet von Luccio
Geschrieben

had that one on the dyno on a zirri-built m1. peak power was about 1 brake or so down on the franz it was tried against, and it had to revv much harder (about one grand or so) to make a narrower band. i had an italian bloke telling me that on his engine franz was slightly down in terms of peak power, but made for a better spread of power and worked at lower rpm. his verdict was not borne out on the dyno but measured the traditionell austrian way ("popometer") though. to cut a long story short: appears to be a good pipe which makes nice power at comparativey high rpm. made in italy, hence that does not come as a surprise.

Geschrieben
to cut a long story short: appears to be a good pipe which makes nice power at comparativey high rpm. made in italy, hence that does not come as a surprise.

sounds like my bitch

Geschrieben (bearbeitet)
had that one on the dyno on a zirri-built m1. peak power was about 1 brake or so down on the franz it was tried against, and it had to revv much harder (about one grand or so) to make a narrower band. i had an italian bloke telling me that on his engine franz was slightly down in terms of peak power, but made for a better spread of power and worked at lower rpm. his verdict was not borne out on the dyno but measured the traditionell austrian way ("popometer") though. to cut a long story short: appears to be a good pipe which makes nice power at comparativey high rpm. made in italy, hence that does not come as a surprise.

he tried this one (issued in august/september) or the first proto (see the pic on Zirri web site and on Kty scooter) issued in may/june ?

Bearbeitet von Luccio
Geschrieben
had that one on the dyno on a zirri-built m1. peak power was about 1 brake or so down on the franz it was tried against, and it had to revv much harder (about one grand or so) to make a narrower band. i had an italian bloke telling me that on his engine franz was slightly down in terms of peak power, but made for a better spread of power and worked at lower rpm. his verdict was not borne out on the dyno but measured the traditionell austrian way ("popometer") though. to cut a long story short: appears to be a good pipe which makes nice power at comparativey high rpm. made in italy, hence that does not come as a surprise.

:-D voll geil... ich hab nen eingbauten P4 :-D

O

Geschrieben (bearbeitet)

ich sag das mal. pauschaler kann man nicht fragen, oder. 2,54er vielleicht auch oder 2,56, wenn man schön drehmoment rausholt. oder 2,86, wenn halt nicht. 3.00er wenns noch schlechter aussieht oder man den kurzen auspuff laut verpackungsanleitung draufbaut..

Bearbeitet von oli-san
Geschrieben
Nee. Ist ne 2,86.

ich fahre 2.86 mit kurzem 4ten. passt für die renne perfekt und könnte ich mir für die stadt gut vorstellen. habe allerdingt auch peak bei 10500 1/min. - mache jetzt sogar noch ne 3.0er rein.

bei entsprechend weniger peak eher länger übersetzen.

dennis

Geschrieben

3.0er mit kurzem vierten würde ich bei peak leistung von 12000 nehmen. ist eines der nächsten projekte - aber sicher nicht M1L. der muß ne 2,56er so pullen können, als tourenrollerzylinderbestückungseinheit (so mein anspruch), mit taffspeed curly auspuff sollte das klappen.

Geschrieben
nochmal zur Primär im Motor wäre ne 2,86 macht es viel an Endgeschwindigkeit aus wenn ich ne 2,56 oder 2,54 verbau oder soll ich die 2,86 weiterfahren?

schwirrt hier son prog. rum --> geardata - mal nach suchen. kannste jede X-beliebige konfiguration errechnen und es wird an einem graphen sichtbar gemacht

Geschrieben

Außer dass du dann das Gehäuse planen musst, um ausreichend Dichtfläche zu haben, eigentlich nix.

Geschrieben

Die Überstromauffräserei is eh für die Tonne.

Wenn ich mir den Karoo anschau, der den M1L einfach auf seine Polini Üs (im Motor) gesteckt hat

und trotzdem mehr PS als fast jeder M1L hier hat, sind für mich alle Fragen in die Richtung

beantwortet. Auch der 210er als Beispiel drückt 38PS weg ohne diese handsgroßen Löcher

im Zylinder.

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