Zum Inhalt springen
  • Das GSF wandelt Links in Affiliate Links um, um ggf. eine Provision erhalten zu können. Gerne nutzen bitte, danke! Mehr Infos, wie ihr das GSF unterstützen könnt, findet ihr im GSF Support Topic.

Interesting BoostPorts


KTy

Empfohlene Beiträge

EDIT: It is the inlet port, not the exhaust port !! :-D:-D

Anyway, could it be doable around an exhaust port ??

On the following picture,

http://www.curareracing.com/mediac/400_0/m...6;20004.111.jpg

you can see 2 channels fed by lateral holes in a SS180 piston modified for a GS160 conversion.

Obviously, it improves lubrification and even help cooling a little bit the upper part of the exhaust port. (oups)

To my understanding, it may also improve the engine overall output by acting as a "4th port" (exactly in front of the 3rd port). Indeed, when the piston is going down, mixture is also going to be "rushed" through this port, counter-acting the effect of the 3rd port, and helping the fresh mixture to be more "centered" and not escaping through the exhaust port...

source: http://www.curareracing.com/51601.html

To my knowledge, modern 2Strokes engine doesn't have such things....

What do you think of this ? Pro/cons ?

:-D

:-D

Bearbeitet von KTy
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

reminds me of this: dsc00337.jpg

dsc00334.jpg

(Quelle: MB Developments)

but I think that theese ports don't really work like the boostports that we know today. They maybe angled to the exhaust port to push out the burned gasses, or maybe angled to to support the transfers but expecially on the GS barrel the "boost" won't be strong enought to do so.

Bearbeitet von Blue Baron
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

AFAIK the main "effect" [i.e. better torque, some more (over)rev] results from improved "flow area" and thus better flow rate. The standard transfers are just too small (and gas velocity was a bit overestimated those days).

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde Dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde Dich hier an.

Jetzt anmelden
  • Wer ist Online   0 Benutzer

    • Keine registrierten Benutzer online.


×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information