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Geschrieben

A member of my forum is experiancing clutch slip with his Parmakit motor and is looking into suitable ways of reducing or hopefully eliminating it.At the moment he's running with a Malossi spring (I'm not sure which one) and it isn't upto the job at all.

We were wondering if anyone had experiance with the Worb 5 item and if it is usable with a cable operation or if it just suitable for a hydralic application?

v2003036.jpg

All help and sugguestions of alternative set-up are appreciated.

Thank you.

Geschrieben

hi dave

the worb 5 spring looks like the "oldschool" double clutch spring from polini in the early 90´s

i had this spring in my 133 Polini engine for a little time and it worked very well ,but the problem with the spring ist the fixing between the two springs ,with can burst open

homer

Geschrieben (bearbeitet)

i think a pk xl2 clutch with 4 discs should do it. i dont know if there was a XL2 in GB (ore were ever you come from) but it is surely one of the most reliable and easy to get cluthes. You can look after it at the prominent german scooter shops like Sip Scootershop or Worb 5.

And also there is a quite new clutch produced by Zandra, but here i cant say anything but that it excists.

Bearbeitet von pvfahrer
Geschrieben

Thanks so far Gentlemen.

I had considered the joining of the spring may have been a weak point.Yes we're in the UK and we did get the XL2 although the PK range was never hugely popular over here.

Does anyone have recommendations for other alternative clutchs,for example the Seirgioni Super clutch?I'm sorry about these questions but we're unfamiliar with the new high tune parts that have appeared on the market on the last year or two.

Thank you again.

Geschrieben

trash the whole Polini unit, then get new primary gears with steel basket. after that, any 4 plate clutch, preferably xl2 with 6 springs, should do pretty well for a long time. always use gear oil designed for wet clutches.

a quick and dirty option would be to run the 4 discs polini plates, but they seem to be hard to find. going to 3,5 plates by removing the cork on one side of an older disc to get more pressure on the spring might help a litte, too. the double spring pictured is not as hard as a malossi one, but using the inner spring of the double spring package in combination with the malossi spring should help a litte, too.

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    • Ruhig - ich arbeite dran ...
    • mein Tipp:   mach dir von Crimaz die Multispring, oder ähnliches auch hier zu finden, Revolver-Clutch, eine gute Kupplung klar. bei mir ging gerade beim Umbau von Proma-Banane auf Reso-Setup die verstärkten Ein-Feder-Kupplung in die Knie. https://de.officinatonazzo.it/Kupplungssatz-8-Federn-Mehrfeder-Crimaz-für-Einzelfederkupplung-Vespa-Smallframe.2.15.50.gp.10328.uw die habe ich in 2 Vespas eingebaut und bin mir sicher, die halten bis 22 PS aus. Allerdings: 6 Federn reichen. bei 8 wirds schwer zu ziehen ;)   nun zu meinem aber: der VMC100 hat enormes Potential nach oben. Erhöhung der Steuerzeiten, gern mit 45/47Hub Kurbelwellen für Mamba oder Taipan, was passende Resotüten dafür sind. Taipan hat den optischen Vorteil, da er in der Backe hängt und "nur" der ESD rausschaut. Laut sind die dann alle. ABER: hier sollte man dann wirklich über einen kurzen vierten Gang nachdenken. (vmc-Nebenwelle fahr ich ohne Probleme)    Fährst du das dann mit Versicherungsschild? da muss du Rieseneier haben.
    • Ich mag mich irren, aber ist das nicht "Stop on Sight 2"? 
    • Ich will das Ge*** auch auf Insta gar nicht sehen... Die Posts sind nicht wirklich der Verlust, aber die Lesbarkeit leidet halt schon, wenn ganzen Passagen eines Freds fehlen.
    • Viel wichtiger wäre ja hier mal zu erwähnen, dass in diesem "schroffen" Forum seit über einem Jahr hier keiner mehr was ins "wo-gehts-grad-ab"-Topic geschrieben hat. Werden die Ungereimtheiten jetzt heimlich und leise ausgetragen, oder werden wir jetzt alle alt und streifaul??? 
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