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ESC Training - Challenge Scootentole - 18-19-20 April 2008


Empfohlene Beiträge

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Veröffentlichte Bilder

Geschrieben

Was für Rundenzeiten werden denn da gefahren? Also jetzt nicht die schnellen ? mehr so die normalen Zeiten. Ich muß mal meinen Spritvorrat ausrechnen :-D

Geschrieben
hi,

friday is a normal practise day, right? is it ok if i also bring a zip along for some testrides?

Yes it is ok

wir bringen auch noch eine SKR mit - lt KTy´s Aussage kann man Fr. + So damit fahren.

Geschrieben
yeah, what about internet, too? :-D

i'm just asking because i'm bringing the transponders along, charging them on the friday wouldn't be a bad idea. if there isn't a chance to access electricity i will have to bring a generator (which is heavy as fuck, hence i'm not all to eager to heave it into the "car").

Geschrieben

Ich hätte gerne Strom für meine Kaffeemaschine. :-D

@ Kty ? there will be another Driver for C1 too ? i registrated him as a visitor, but he is going to registrate tomorrow evening as a driver, ok?

Puuh, ist das halbwegs verständlich?

MH

Geschrieben

Ich komme morgen mit Menzo und Klaus. Klaus ist bisher noch nicht angemeldet, er meldet sich dann morgen aufm Track an.

Ick froi mich!

:-D

Geschrieben

Jawoll, super Sache! Das Wetter hab mich anfänglich schwer demotiviert, später nachmittags war's aber deutlich besser. Viele Defizite gefunden - jetzt muß was passieren :-D

Geschrieben
Danke war wirklich richtig cool. Selten konnte man so viel fahren. Über das Abendessen für 18 Euro....... naja

Gibbet schon Fotos ?

was 15e ! i think it was fair...

thanks all for coming :-D photos and results to come!

Geschrieben

jep, hat echt fun gemacht.

8 euro für ein paar bratwürste und pommes.. naja.. die orangina war gut :-D

weiß jemand wo man die bilder von den veranstaltern findet?

ahoi

Geschrieben (bearbeitet)

post-7293-1208770901_thumb.jpg

http://picasaweb.google.com/asso.scootentole

Some other here: http://scootentole.org/phpbb/viewtopic.php...&highlight=

Some more to come in these threads....

One again, thank you guys for coming, we really had a great fun despite the weather was changing a lot... BUt in the end we had all track conditions !

I hope you enjoyed the loooooooooong track time, we will do the same next year ;)

I will write here the final results and scan some of the time sheets. A priori, best time for the crazy green italian in C3 (SmallFrame) with 1:14.xx !!

Finally, we could deliver soooooooooo many great prices thanks to our sponsors (for those who know what :-D, please get in touch with me)

70s.gif

Seventies Scooter Pièces

La fabrique - BP 27

26330 Chateauneuf de Galaure, France

TEL/FAX : 04.75.68.68.17

fred@seventies-scooter-pieces.com

scootstation.gif

ScootStation Nice

33 bld auguste raynaud

06100 Nice, France

04 93 41 49 01

wilkosmic@free.fr

SIP.gif

S.I.P.

Graf Zeppelin Str. 9

D-86899 Landsberg, Allemagne

Tel : +49 (0) 8191 96999-40

Fax : +49 (0) 8191 96999-70

rs-performance.gif

RS Performances

info@rs-performances.fr

casalambretta.gif

Casalambretta France

Le Puech

30480 CENDRAS, France

Tel/fax : 04 66 55 61 25

info@casa-lambretta.fr

vintage.gif

Vintages Scooter Service

9 bis rue Henri Brisson

13831 Chateaurenard, France

Tél 1 : 04 32 60 16 33

Tél 2 : 04 88 61 31 69

Fax : 04 90 92 13 07

contact@vintagescooter.com

scootercenter.gif

Scooter Center

Ludwig-Erhard-Strasse 1

50129 Bergheim, Allemagne

Tel: 0049 (0) 2238 30 74 30

Fax: 0049 (0) 2238 30 74 74

Mail: e-shop@scooter-center.com

LTH.gif

Lambretta Teile Heilbronn

Senefelderstr. 19

73760 Ostfildern, Allemagne

Tel: +49 (0) 177 / 555 1 333

Fax: +49 (0) 1212 / 525 826 475

marco@lambretta-teile.de

devilscoot.gif

Devil'Scoot

52, Boulevard Vauban

13006 Marseille, France

+33 4 91 04 01 51

devilscoot@wanadoo.fr

quattrini.gif

Quattrini Racing

GS.gif

Grand-Sport

2 Stroke Performance Parts

Inhaber Oliver Hellwig

Am Tarpenufer 51

22848 Norderstedt, Allemagne

Tel: 0049/(0)40/ 69703742

Fax: 0049/(0)40/ 69703771

E-Mail info@grand-sport.de

Bdev.gif

Burzock Développement

Services Informatique

132 avenue parmentier

75011 Paris

+33 (0)6 62 41 91 54

burzock@gmail.com

Micky Norton's

14 rue René Char

Zac Chateaufarine

25000 BESANCON

03 81 47 95 45

logo-scooter-station.gif

Scooter-Station.com/

Bearbeitet von KTy
Geschrieben

Here some response according to the race weekend?

Track was absolutely perfect! :wheeeha:

Drivers and people around were perfect!

Breakfast was ok.

Weather was not so good but nobody?s fault. :wheeeha:

Great expensive prices for the winners!!!!!!!! :-D

But here some suggestions for improvement next time?

Night entertainment would be great (music, dancing, Bar,?) --> Nighter!!!! :wheeeha:

Buffet could have some more variety (starter, main dish --> warm) not only salad with cold sausages

and information that drinks are NOT included in the buffet!

And it was very disappointing when we arrived at 17.30 and we couldn´t get on the track because it was closed for registration. The night/dusk was at least 1,5 hours away! So our hurry was for nothing!!

Anyway many thanks for organisation and your efforts.I will come again next time. :-D:wheeeha:

Geschrieben
I will write here the final results and scan some of the time sheets. A priori, best time for the crazy green italian in C3 (SmallFrame) with 1:14.xx !!

You cannot win a race in first corner, but you can loose it. :-D

Geschrieben
Here some response according to the race weekend?

Track was absolutely perfect! :wheeeha:

Drivers and people around were perfect!

Breakfast was ok.

Weather was not so good but nobody?s fault. :wheeeha:

Great expensive prices for the winners!!!!!!!! :-D

But here some suggestions for improvement next time?

Night entertainment would be great (music, dancing, Bar,?) --> Nighter!!!! :wheeeha:

Buffet could have some more variety (starter, main dish --> warm) not only salad with cold sausages

and information that drinks are NOT included in the buffet!

And it was very disappointing when we arrived at 17.30 and we couldn´t get on the track because it was closed for registration. The night/dusk was at least 1,5 hours away! So our hurry was for nothing!!

Anyway many thanks for organisation and your efforts.I will come again next time. :-D:wheeeha:

Thanks for the comments, but let me answer to some of them :wheeeha:

* This was a first step, we were basically 2 peoples organizing this event, we decided NOT to have a "proper party", just at the bar with some ambiance music... It was a race day, not a run AND race ! BUt we will try to improve this for sure !!

* ONE drink was included with the Buffet, I do not understand why it was not given to you when you were given the plate... SOrry for that ! :-D As for the food, just as a comment, everything was provided by the track owner, we did not gain a single euro on this... They were some left over so quantities were not an issue, right ?

* On friday, track was OPEN until 20h30 or so. Did they tell you at the bar that it was closed for registration ? If so, once again, I am sorry for that, I was not aware of this. You should have come to me... :wheeeha: I hope you took advantage of the late afternoon open track with the nice weather on Saturday ?!

We will remember these points, improve and/or better communicate on these ! :-D

Geschrieben

KTy, I also had a lot of fun and I m really proud of you two guys who realized this event nearly alone...even you re so little French... :-D

So next time you already know what do do, maybe you gonna get some help and there will be a Party..."La Boom" like you say in France???

(I always wanted to try the trick with the Popcorn and the dig in the Cinema like in La Boom...)

So, dont worry about cold or warm sausagees for lunch...I was happy...(also with my new Quattrini...)

Indeed, Marco won :-D
Geschrieben

i don't know how to put that, but i don't think i was the only one who considered you, kty, and falco both a handsome and passionate couple. it's probably early days to talk about the future, but i'm quite sure yours is a match made in heaven. thumps up for this francogermanic tete-a-tete.

Geschrieben

Could someone save me the article in the french newspaper and bring it to Run and Race? There's a picture of me working on my scooter (once again) in it....!!!

post-1-1208804359_thumb.jpg

Some Feedback on the event:

Registration was perfect, some info about the food would have been great BEFORE paying for it :-D

Track was awesome, but you shouldn't change the rules for winning the race during the race. The guy with the glasses (the one who did the winning ceremony) told me, the best 2 out of the 3 races would be counted, but at the end of the day all 3 races were counted.

Food was ok, but prices were a little high in german relations.

All in all a very very good event, respecting that it was organized only by two people...

M A X I M U M R E S P E C T :-D

Here are my photos: Scootentole

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    • Ich würde einfach f 10 - 20 € nen 20 Gaser besorgen der funktioniert... warum tut man(n) sich das bei so nem allerwelt Teil sich das an?...
    • Hier ist ein Diagramm von meinem P200 Versuchsaufbau mit S-Box III von Pipedesign. Steuerzeiten waren zahm auf 183 Grad. RD 350 Membran, 30er PWK Vergaser und ein Malossi MHR mit 1 Kolbenring. Der Motor fährt am Ende wie gegen eine Wand, deshalb habe ich dieses Setup verworfen und die SZ auf knapp 190 geändert und wieder einen alten SIP Performance drunter bis der neue Auspuff von PoschPerformance geliefert wird. Meilenweit entfernt von den Diagrammen bei Pipedesign. Mit dem Sip hab ich mit denselben Steuerzeiten 23 PS, die geänderten SZ wurden noch nicht gemessen, tun hier aber auch nichts zur Sache.   Der MHR hat in diesem Aufbau genau 1 PS mehr als ein Polini 221 mit einem PHBH30 und ansonstem selben Setup.  
    • kleine Anmerkung zu den EGT Sensoren. Es gibt 2 Arten von KType Sensoren. Grounded und Isoated. Einfach gesagt habe die "grounded" Fühler leitende verbundung zwischen Fühleraußenhaut und der Fühlerleitung.  Das hätte zwar einerseits den Vorteil dass sie reaktionsschneller auf Temperaturverläufe reagieren, was ja ziemlich essenziell ist bei einem Lauf.  Werden diese Fühler dann aber leitend in den Auspuff montiert, also dass der Fühler direkt Kontakt hat mit der Fahrzeugmaße, hauts einem Ziemlich schnell den Max31855 Chip auf dem Erweiterungsboard durch. Abhilfe würde hier ein isolierter Ktype Fühler schaffen. wenn man sich nicht sicher ist, einfach mit Multimeter durchpiepsen. für die Restliche elektronik besteht übrigens keine Gefahr,  wenns einem das MAX31855 geröstet hat, kann man die bei, amazon/ebay und überall nachkaufen. https://www.amazon.de/MAX31855-Thermoelement-Temperatursensormodul-SPI-Anschluss-Digitalausgang-200/dp/B09SQ1XYMG/ref=sr_1_1?dib=eyJ2IjoiMSJ9.m81vVJs8gi1NJj1TWd8PcNDZVysxlCWE-55mi6V5Wef6p7PuXNlkUsAOLWgQ6C3rW1Htq3cPkkZZlJQNLAO4bLBBsYxLn08eoVPnamNAx85GRlEIKUAnPBtdP4HBobtIBbVtcXB1A6H6Iya5Az1jrvkKa38_mCwgy_c1HAZ3QxT2uVsFBiZ4Ykm2kcQfVw4372pZzXHvGbqLWDvRlP5s8zkkioImlJeNxeRHtyh9xl-d-W4e0u-P33ct_JuQY2wu_TsK7Aej7IyPWL6w7LnRiChzKdJ-8uaQRpLK9lWmJF8IdKcWjHZY5ZexSJc0_ea66OXicYZeVPZ-3vTAbN6KeRTAnM-jgE84oJtFrxVCNe7Rvm4ZFtHc3z8RmEtS20GcZ5eeqqkQcbzTT4PqjNGEr0VtGhQ5qh2ULWd-fqNLlqoizXKJXJ2GFxl62LKvOJaG.dpVjOG1DS645fwt1Y_aorxAX2aPknTt-Nybuw4pmVVk&dib_tag=se&keywords=max31855&qid=1739453859&sr=8-1 Achtung aber es muss die 6 polige Ausführung sein...   Es geistern zwar 2 Ansätze in meinem Kopf rum wie man das galvanisch trennen könnte ist aber alles noch ungetestet usw.   benutze selbst auch nie EGT am stand.  bzw wenn hann häng ich mir einfach eine separate anzeige hin finde da AFR viel Aufschlussreicher, das nutze ich dauernd
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