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Geschrieben

Hi all and Merry Christmas!!!

I'm about to rebuild my "Bastard 208", and one of the topics are new seat...

Due to my widening of the cowls, I would like to fit a Sip Evo-seat.

I therefore wonder if anyone else has fitted a Sip Evo-seat on a T4???

And does someone have a picture of a Sip Evo-seat fitted on a T4?

Thanks!

Geschrieben

hello!

it is possible to fit one. it is necessary to have a quiet hard rear shock to prevent the silencer touching the side panel from the bottom side. ground clearance is not an issue, so maybe also a slightly lowered exhaust is helpful in this regard.

Geschrieben
hello!

it is possible to fit one. it is necessary to have a quiet hard rear shock to prevent the silencer touching the side panel from the bottom side. ground clearance is not an issue, so maybe also a slightly lowered exhaust is helpful in this regard.

He wants to have the seat not the exhaust. Or am i wrong?

Geschrieben

Hi!

It is no problem to fit a SIP seat on your scooter.

Just note that you need a seat for Rally/Sprint, not PX, as the later is squared at the rear end, and won´t fit the frame nicely.

My advice to you is to buy a 2nd hand seat on ebay or here at the forum, or buy a new one at SIP. Fitting it is not a problem at all. You may contact me directly for fitting advice as soon as you have bought a seat.

mfg

Stein

Geschrieben

sorry, my fault. i should read read more in detail before posting :-D

nevertheless, it is also possible to fit this carbon or fibreglass seat. maybe not the first choice for a long ride, but looks nice. i recommend, not to buy the seat cover from sip, since its quite less quality. better to contact a local manufacturer.

Geschrieben

Hi all!

Thanks for reply! -yes, I might contact you again when I get my hands on a seat...

I'm looking for a used seat (too expensive at SIP), so if you know of one thats for sale, please tell!!

Regards

Øyvind

Geschrieben

don´t fit that seat on yout scooter. It will look really stupid!

A really fine classic scooter like yours, should get such a modern seat.

And there is a second reson, you will loose comfort.

so, please think about that idea.

Geschrieben
don´t fit that seat on yout scooter. It will look really stupid!

A really fine classic scooter like yours, should get such a modern seat.

And there is a second reson, you will loose comfort.

so, please think about that idea.

He he, thanks for your comment MaRi!

But fitting a Sip Evo seat is something I've been thinking of for a long time, and I'll go for it!

First of all, the scooter is named "Bastard" due to all the different parts...

PX-engine

PK-fork

Grimeca Disk

B-race Exhaust

Sigma computer

and so on...

And this winter I'm rebuilding it with a 220ccm Mallossi-engine, and I'm not comfortable with the old seat then.

The old seat puts me to close to the stearing.

A Sip Evo seat will make me able to seat longer back on the scooter, and then have a better position on the scoot...

The cowls are widened and "clean", so I think the scoot would look great with a Sip Evo.

If not, I just sell the seat!

post-19150-1199053669_thumb.jpg

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    • Passt!   Fabbri- Ansauger: 45mm   Keihin PWK38: 46mm
    • Ich finde ein Projekt alter Schule keine schlechte Idee. Malossi, Polini oder was andres ist egal.  Im Zweifel geht da auch viel  gebraucht.  Primär, günstige Kurbelwelle, xl2 Kupplung, 24er Vergaser, entspannter Auspuff. Leicht 15 ps, mit gebastel auch 18.  Einfach mal einlesen, dremel kaufen und los.  Ein paar hundert Euro und etwas Zeit.  Klar kommen mit der Maschine.  Wenn das langweilig wird dann hast Du genug gelernt um Dich für den nächsten Schritt zu entscheiden.    Ein 30ps Motor fährt sich hart anders in ner smallframe.  Muss man können und wollen. 
    • Sind 0,1mm Drehschieberspalt zuviel? Dachte für einen guten DS wäre dies wunderbar.
    • Ja, das würde ich in jedem Fall machen oder alternativ eine neue Zündkerze verwenden, ansonsten könnten deine rabenschwarzen Ablagerungen (Ölkohle) auf der jetzigen Zündkerze das Ergebnis verfälschen.
    • Kosaken sind echte Pummelfeen. Wenn du da den original Zylinder und Auspuff drauf hast, sind 80 auf der Geraden schon gut.   Was hast du denn sonst so gemacht?!   Wichtig: die Bedüsung der PX ist nicht verkehrt, aber dann brauchst du auch den Schieber von der PX. Cosa hat einen Schieber der magerer läuft.   Mir kommt 50/160 mit Cosaschieber etwas mager vor.  Ich fahre den 12ps Lusso Zylinder mit 55/160 und habe den Kamin mit Dichtmasse zugeklebt. Ggfs scheiterst du im 4. am mageren Gemisch kurz bevor die HD greift.
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