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Geschrieben

I'm going to build a malossi 136 engine in a set of v50s cases. I have a PKXL2 engien that i'm going to take all the good parts from, Clutch, gearbox, rear hub etc.

But, wich gear selector arm do i need to buy to make the PK gearbox work right? PK or v50? anyone know the difference between those two? I'm not talkin about the XL2 selector, i know that one is completly useless.

Geschrieben

As your only choice seems to be to use the V50 selector, this should be the best choice, since the PK XL 2 selector arm (as you mentioned correctly) is no good for the old type casings.

As to my humble knowledge, the V50 selector arm should work fine with the PK XL 2 gears.

The only difference between PK and V50 gearboxes is that the "gear selector fork" of the V 50 is a bit more "edgy" where it internally grabs the gear wheels. The outer round form (where the gear selector arm grabs the "gear selector fork" with the two small rectangular pieces) should be the same.

I don´t know for sure if the "internal difference" between the two types should make a difference, but I´d try it before buying new components.

Geschrieben
As your only choice seems to be to use  the V50 selector, this should be the best choice, since the PK XL 2 selector arm (as you mentioned correctly) is no good for the old type casings.

As to my humble knowledge, the V50 selector arm should work fine with the PK XL 2 gears.

The only difference between PK and V50 gearboxes is that the "gear selector fork" of the V 50 is a bit more "edgy" where it internally grabs the gear wheels. The outer round  form (where the gear selector arm grabs the "gear selector fork" with the two small rectangular pieces) should be the same.

I don´t know for sure if the "internal difference" between the two types should make a difference, but I´d try it before buying new components.

thanks for replying

so you are saying i have to use the v50 selector arm, and v50 "cruciform", or v50 arm and PK "cruciform" (the part thet grabs the gears) i have to buy a new arm and gear-cross anyway.

Geschrieben

My English is not too good when it comes to technical terms, but since you´re going to buy new parts anyway, you should go for PK items (gear selector arm and the part you named "cruciform", which is a term usually used only for the P-range engines due to its typical form, but having the same function on smallframes, i. e. selecting the gears).

I guess all smallframe gearboxes are interchangeable, except for the PK XL 2 gear selector arm mentioned before, which itself isn´t part of the gearbox anyway and of course the early V50 3speed gearboxes.

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    • Puh...aus der hohlen Hand würde ich sagen 400-500€ für nen 3.Gang mit 16/10er und Auspuff dabei, Bremstrommel und so. 4. Gang mit 16/16 vielleicht nen 100er mehr?   Komplett heißt dann Reifen drauf und losfahren? Also Zylinderhaube, Zündung, etc, alles dabei?   Zerlegt bringt er vielleicht mehr:   Zündung, wenn Kontakt 50€ Zylinder 2 Kanal 20€, 3 Kanal 30€ 4.Gang Getriebe 100€ Gehäuse 200€, wenn top 16/10er 50€, 16/16 70€ Kurbelwelle 19er Standard 30-40€ Bremstrommel und Ankerplatte 40-50€ Auspuff 30-40€, wenn es der 4109S ist auch mehr Kupplungsdeckel Kurzarm 30€ Kupplung 20€ Kicker, Haube Kleinteile ~ 30€   Also so um die 500€ zerlegt könnten drin sein. Zusammengebaut eigentlich das Gleiche.   Wenn das Gehäuse ne abgerissene Schraube hat, Gewinde überdreht sind kann das auch gerne mal nur 100€ bringen. Restemotoren gehen mit Fehlteilen auch gerne mal für unter 400€ weg. 
    • Jungs! Die Handwerkskunst beginnt doch erst da, wo eine gelutschte Maschine eben versagt 😉 ??   Schleifleinen grob...bügelmessschraube...bissle Geduld...bissle Gespür...nichts hält uns auf 😉   Gutes Gelingen...weitermachen!
    • Sehr gut gesehen! Das ganze Ding ist meiner Meinung nach aus billigsten Repro und Ersatzteilen zusammen genagelt und wohl unterm Lack auch übelst schlecht gespachtelt und rostig. Der Text dazu ist meiner Meinung nach eine Frechheit und über die Preisvorstellung braucht man ja wohl nicht mehr viel zu sagen 
    • Danke für die Antworten und Hilfen ich melde mich nochmal wenn’s nicht funktioniert. Grüße 
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