Zum Inhalt springen
  • Das GSF wandelt Links in Affiliate Links um, um ggf. eine Provision erhalten zu können. Gerne nutzen bitte, danke! Mehr Infos, wie ihr das GSF unterstützen könnt, findet ihr im GSF Support Topic.

ACMA V 56

Empfohlene Beiträge

AAAh, Luccio, you are my rescuer!

Sorry, no french, but I hope you can help me also in English!

I own a ACMA V56, this type has the older saddle with the two big spring at the rear. And I can´t say what was the original surface treatment of all parts.

A: The little spring in the front of the saddle, painted in scooter colour or nickelplate or galvanised?

B: Chokelaver, in Italy alway nickelplated I think, but mine was painted with a brush, so maybe this lever was also painted in scooter colour?

C: The screw has scooter colour, so I think it was painted mounted.

D: Snap ring: nickelplate or maybe painted in scootercolour together with the other part of the screw?

E: The nut has scooter colour on it, so I think it was original?

F: Hook, also black painted with a brush, so maybe nickelplate or scooter colour?

BUT, when the screw nut was painted in scooter colour, also the choke lever and the hook have to be in scooter colour! But it´s not logical to paint the hook (it will be scrached very fast), and the choke lever has the choke cable which makes scratches!

So maybe, all was painted in scooter colour except the hook, the choke lever and the nut with the snap ring.

Do you know this, also at the photos shown in the "Vespa Technica" I can´t see this details?

PS: the main stand, nickelplated or painted in scooter colour?

So the main stand was galvanised, and all the parts of the seat were painted in the vespa's colour ....

as you say it is not logical to paint the hook but it was easier to paint the seat once mounted instead of each part one by one .... :???:

Bearbeitet von Luccio

Yes, yes, yes :-D

Thank you very much! :love:

Now I can paint with a appeased heart.

I knew the Loran page, but the Photos are the same as in the technica.

Do you own also a V56 or why do you know this?

Bearbeitet von athanasius

Ist das zufällig der Trittleistensatz von www.vespe.at/? Mich würde mal interessieren, ob jemand damit Erfahrungen gemacht hat, denn der Preis von 49 Eur ist ja wirklich in Ordnung, wenn man mal überlegt, man würde sich einen kompletten Satz beim Rollerladen zusammenstellen. Der Satz soll passend sein für Vespa Lampe unten, GS, VL, V30 usw. mit 9 oder 7 Leisten, Endstücke, Nieten und extrabreitem Gummi.

Thomas

Der Trittleistensatz von vespe.at besteht aus extrabreiten Leisten, die allerdings überhaupt nicht angepasst sind, d.h. einfach gerade Leisten. Wenn man nicht selbst walzen kann, bringt der Satz gar nix! Ohne Walze knicken die innen oder aussen ein wie Alupapier.... ziemlich teures Alupapier!

Danke!

Brauche mehr INPUT! :-D

Details, Details, Details und immer an die Mitglieder denken!

Wie sieht das beim Scheinwerferzierring aus, haben die SChrauben ein durchgehendes Gewinde? Sechskant? SChlitz? Zwischen den Laschen am Zierring und den angegossenen Laschen am Lenkkopf ist ja ein Spalt vom ca. 1cm. Ich hoffe irgendjemand weiß, was ich meine. :???:

Bei meiner sitzen Schlitzschrauben mit Gewinde auf halber Schraubenlänge drin, über der Schraube (also zwischen Zierring und Lenkkopf) jeweils eine kleine Feder. Feder scheint verzinkt gewesen zu sein.

Bei meiner sitzen Schlitzschrauben mit Gewinde auf halber Schraubenlänge drin, über der Schraube (also zwischen Zierring und Lenkkopf) jeweils eine kleine Feder. Feder scheint verzinkt gewesen zu sein.

Aja, danke, hab die Teile inzwischen schon gefunden. Die beiden Schlitzschrauben schauen zwar nicht ganz gleich aus (vielleicht grad umstellung) die eine ist hinten Spitz und hat einen breiterern Schlitz, werde die beiden aneinander angleichen.

Trittleistensatz ist meiner auch nur gerade, also nix vorgebogen, aber mit Gefühl ging das bei normalen Leisten zumindest immer, wie das mit den ACMA Leisten ist werde ich bald erfahren :???:

Den gibts übrigends neu für ca. 70 Euro beim Französischen LML Importeur ( Namen weiß ich grad nicht).

Aja, danke, hab die Teile inzwischen schon gefunden. Die beiden Schlitzschrauben schauen zwar nicht ganz gleich aus (vielleicht grad umstellung) die eine ist hinten Spitz und hat einen breiterern Schlitz, werde die beiden aneinander angleichen.

Trittleistensatz ist meiner auch nur gerade, also nix vorgebogen, aber mit Gefühl ging das bei normalen Leisten zumindest immer, wie das mit den ACMA Leisten ist werde ich bald erfahren :???:

Den gibts übrigends neu für ca. 70 Euro beim Französischen LML Importeur ( Namen weiß ich grad nicht).

Wenn dir der Name noch einfällt, wäre ich seeeehr dankbar :grins: :grins: :grins:

I have not understood what you are looking for but the French LML dealer is :

Fanatic Diffusion

3 avenue barbes - bp 09

13831 Chateaurenard

Tel: 04 90 94 76 68

they have no website but they also sell their parts on this site :

http://www.pi-karting.com/

But tell me first in english what you are looking for.... there is surely another shop cheaper ;-)

Bearbeitet von Luccio

I ordered the floorboard strips in the original shape at fanatic diffusion, and he wants the same.

I payed around 70 Euros for the complete set with rubbers and shipping, a year ago.

It is normal Pi-karting sells the parts for Fanatic at the same price ... ;-)

the ref are :

" Jeu de 9 baguettes aluminium 1956-58 VC119" at 45.60 ? for tre strips

" Jeu caoutchouc plancher 4.5 mètres(1) VC118" at 27.60 ? for the rubber

Bearbeitet von Luccio

As I wrote a few posts ahead, here my problem with the horn:

20040707185557.jpg

It´s in bad condition, but worth to restore it. So I have a guy who could remake the aluminium plate with the text on it (attached with a rivet).

But unfortunately I can´t read everything to remake it correctly:

20040707190219.jpg

So all I can read is (maybe) "AGREE TP-AV ???n (some logo looking like a "g") 225 ??ES??TYPE U6"

The italian ones would have "LA-BACHEL GENOVA" as far as I know.

So do you know what´s the correct text? But do not hurry, You already have helped me enough.