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Geschrieben

Hi !

I have often read that pk rear brakes are better than primavera/Et3/special brakes, but is it really true ?

I have compared both and the brakes pads have the same width, the only thing that is different is the pad axis, on pk the distance is bigger between the two axis.

Does this difference make a better braking ?

Cheers

Keuk from scootentole

Geschrieben (bearbeitet)

Hi there,

yes there is a big difference between both breakes. The PK works much better that the one from PV/V50/... because it's a complete different constuction. Take a look at the whole brake (especially the arm where the bowden cable is fitted), not just the pads and you will see the difference

Greez

Bearbeitet von Paichi
Geschrieben

@ Paichi :

We´re talking about the rear brake, not fork right ???

I couldn´t recognize a differance between pk and v50/pv brake both work fine ! ( i am not refering to the constructing, just function )

Geschrieben

Rear brakes are the same as far as I can see. I?ve never heard that One is better than the other.

The front brake on a PK is much better than the PV as Paichi mentioned the Geometry of a PK is totally different than a PV.

.

Geschrieben

Thanx guys

Here are the specifications

- Polini 130 machined with GS piston and king size transfert ports. Squich 1,1 Timings 185 125

- Head malossi gravediggerised... + Bosh W3AC

- Polini manifold with stage6 reed valve and homemade 28 inlet.

- Koso 28

- Vespatrionic

- Mazzuchelli anticiped crankshaft

- 4th DRT

- Primary 2,86 DRT renforced (ratio 3.00 + DRT gear)

- Front suspension bitubo (10mm dropped with homemade part)

- Throttle Domino

- Exhaust PM40

- Front tire Schwalbe 90/90-10 Rear 100/80-10

- Brake disc PX with LML brake drum (modified)

Some pics of the scoot here:

http://picasaweb.google.fr/fleuryantoine/Doogylette#

:-D

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    • Auf diesem Bild sieht es für mich so aus als würde der Flansch nicht weit genug am Stuzen sitzen. Bei meiner PB musst ich die Schweißhaht vom Flansch etwas ausschleifen, dadurch kommt der Krümmer auch weiter nach oben.  Ich fahre die PB auf 8" und sitze bei Bodenwellen eigentlich nur links auf, rechts noch nie. 
    • Hallo SwissV8   Cool eine Direktimport Ja ist schon so man kann auch ein Lebenlang etwas falsch machen   Hast du auch die Kanten der Kolbenringe auch gebrochen? Die sind bei mir extrem scharfkantig. Weiss eben nicht ob dann die Verdichtung darunter leiden würde wenn die Kanten nicht so scharf sind.   18.5 Bar ist mal ne Hausnummer Darf ich fragen wie du die Kompression genau gemessen hast. Habe zuhause auch noch ein Messgerät rumliegen aber noch nie gebraucht   Hmmm... Du hast ja auch die Mazzucchelli Welle verbaut. Weisst du noch ob der Pleuel poliert war. Weil bei der Racingwelle ist der poliert und bei der Ori-welle nicht sofern in Italien das nicht anders ist.   Gruss Dani
    • Nö, ging sich um ca. 3mm nicht aus. Selbst mit angepasster Position vom Schlitz.  Mit original Position wären es gut 6mm gewesen.  Egal, is schon alles erledigt und passt jetzt.  
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    • Hy dolittle   Danke für die Rückmeldung. Also mein Gedanke war wenn ich mehr Öl im Gemisch habe das ja nicht alles verbrannt wird ich automatisch mehr schwarzen schmodder im ganzen System habe, oder ist dieser Ansatz falsch? Wäre für mich etwas unlogisch oder mache ich einen Denkfehler?   Ja die Klemme habe ich gegen eine gescheite ausgetauscht und auch das Flammenrohr ist ganz oben und der Schlitz nicht unterhalb vom Auslassstutzen.   Gruss Dani
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