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Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Hallo Forum-Mitglieder! Ich bin Amerikaner Scooterist leben in Polen. Dies ist mein GP 200 (200dl mit MB RaceTour abgestimmt TS1 230. Ich hoffe auf einen oder zwei deutschen Rallyes in diesem Sommer gehen, aber leben auf der Zloty macht Reisekasse Licht.

Bitte verzeihen Sie meinen Mangel an deutschen und für jeden Fehler Google Translate. :thumbsdown:

DSCN1727.JPG

Geschrieben

Nice one. The DL, not the translation. The latter is definitely not really impressive and possibly more difficult to unterstand for most of the guys here than English.

Geschrieben

so hanging out in the LCUSA forum is too slow now? can't quite remember what your plans were but let me know if you're riding to the euro lammy and if your route is along the french mediterranean coast!

nice bike BTW wondering if anyone in poland appreciates it?

cheers

arne.

Geschrieben

Thanks amazombi for the welcome and the language tips :crybaby: I studied German way back in high school but that would be even worse than the Google translation. Currently I'm trying to learn Polski but it's a difficult language.

Hey Arne, I drop by the LCUSA forums now and again but most everyone there seems to pop up on every other forum anyhow :thumbsdown: Mostly I get dirty or confused looks from most of the population here or laughter from the younger generation, and I think it makes car drivers angry somehow, but the bikers I've met appreciate it. Maybe I should I re-pack the silencer. It is pretty loud for a DevTour.

Thank you for the rally tip, sukram! I think I can do that one especially if I skip the race in Hungary. Is it alright to bring the scooter in the van as I don't want to ride too many miles on Polish roads (and with the Polish drivers!).

Geschrieben

Hallo GP Kevo - how you plan your journey, is up too you - just remember Stickys words "..... to arrive on a Lamy is....." Anyway I´ve failed big style too.

One idea might be to make part of the journey by car, and the rest with other scooterists, to take in the beautyful scenery.

One tip would be to take one part of the journey with scooterists from Paderborn :thumbsdown::crybaby: . Some of them ride fast Lamys, speak english, have a good sense of humour, know the way to the FIS.

Others ride SKRs, can´t select fourth gear, speak spanish without stoping.... :crybaby:

The trip through the so called " Sauerland" is lots of fun ! And the atmosphere on the site is pretty relaxed, like the good old HIH-style...

Any questions, feel free....

Geschrieben (bearbeitet)

Hallo GP Kevo - how you plan your journey, is up too you - just remember Stickys words "..... to arrive on a Lamy is....." Anyway I´ve failed big style too.

One idea might be to make part of the journey by car, and the rest with other scooterists, to take in the beautyful scenery.

One tip would be to take one part of the journey with scooterists from Paderborn :thumbsdown::crybaby: . Some of them ride fast Lamys, speak english, have a good sense of humour, know the way to the FIS.

Others ride SKRs, can´t select fourth gear, speak spanish without stoping.... :crybaby:

The trip through the so called " Sauerland" is lots of fun ! And the atmosphere on the site is pretty relaxed, like the good old HIH-style...

Any questions, feel free....

Now that's a great idea! I'd gladly leave the van parked in Germany and ride the GP on German roads and I can cut 1,000 km off of the ride! ;-)

Bearbeitet von GP Kevo

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    • Evtl auch noch in Termine?  Die Hannoveraner wissen ja eigentlich eh Bescheid... 
    • Genau so!  Ich würde dir folgendes vorschlagen:  1. kuwe ganz einziehen. Dann die Kupplung montieren mit dem von dir gewünschten Drehmoment (60-90, da gehen die Meinungen auseinander, ich mache immer 90)    2. prüfen, ob die Welle sich dann noch dreht oder im kuwe Gehäuse angeht. Unterstand auf kupplungsseite von außen prüfen   3. Motor zusammenstecken, nicht mit dichtmasse, und kurbelgehäuse anziehen und ggf. Noch 1-2 weitere Motorbolzen, alle brauchtste nicht.   4. prüfen, ob sich die kuwe dreht, wenn nicht, dann würde ich die Verschraubung lösen, bis sich die Welle wieder gerade so drehen lässt, aber noch schleift. Dann siehst du, wo sie angeht.   ich hatte das schon, dass die Wangen unterschiedliche „Phasen“ bzw. Abgeschrägte Wangen nach außen hin hatten und daher geschliffen haben, was sich aber leicht mit einem schleifröllchen beheben lässt.    Ich tippe aber auf nicht tief genug drin.    wenn die Zentrierung nicht passt, kann man immer noch über das ausdistanzieren mit passscheiben nachdenken. Falls die Welle zu tief im kulu Lager sitzt. Das würdest du ja dann, wie beschrieben dann sehen.    wichtig wäre auch, dass du kein Spiel zwischen Lager und Sicherungsring hast. Da der wedi drin ist, hast du das geprüft, oder?    bin gespannt!         
    • Genau meine Auffassung. Leider passt das in alle 4 Richtungen nicht wirklich.  Aber die Klammer war drin und ist rausgefallen, als ich die Beläge entnommen habe. 
    • Die Klammer kommt meiner Meinung zu erst in den Bremsbelägeschacht und dann kommt die Beläge rein und werden von der Blechklammer gedrückt das sie nicht klappern.
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