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Px200 acting like clutch-seal is broken, but it isnt.


Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Hi everyone!

I'm running this specs;

PX200 casings and gearbox

Malossi 211 + MMW head

S&S 60mm crank

S&S reed

S&S clutch

Vespatronic (24-17

Pipedesign Charger

But suddenly the scooter behaves like the clutch-seal is broken. (easy going when cold, but when warm it splutters and hardly doesn't go at all)

When I checked the gear-oil yeasterday, it was nice and fine, without any trace of petrol.

The sealing on the flywheel side is checked and found to be ok.

Why does my scooter suddenly act like this?

Rgrds,

Øyvind

Geschrieben

Hi,

No, I haven´t changed it.

Would like some suggestions before I start splitting the engine. -again....

Rgrds,

Ø

Hi Viking ,

no idea -> had you try a new one ?

mfG

Geschrieben

Hi! Try to put in a flexible tube throught the hole over the clutch into the gearbox and start the engine.While running fill in some brake-cleaner! If engine speed is growing up I would think that the clutch seal is damaged!

If not, I would look for leakage near the carburetor, if you think the seal next the fly-wheel is ok.

So long... :wacko:

Geschrieben

you think the clutch seal is broken and having a air leak? But then engine should run at higher RPM, but not spluttering only if it is a big leak.

Would check intake manifold too and as suggested by 2Face testing with brake cleaner. What carb are you using?

Geschrieben

Hi guys!

Thanks for advice!

-I'll test with the brake cleaner.

I'm using a Keihin PKW35 with RamAir filter.

And Dellorto 55l/h fuel-pump due to big gas-tank...

Rgrds,

Ø

Geschrieben

Hi Oyvind,

simple question: Have you already checked the reed plates. If these are (partially) damaged, the engine will run but is not willing to rev.

Geschrieben

Hi,

No, I haven't checked the reed-plates. yet.

But I haven't been clear; the engine do rev up, but even on high revs, it splutters and doesn't go "clean".

But as there was no trace of gas in the oil, I was wondering if there could be other reasons than the clutchseal, as I might try that before i split the engine again...

PS! The engine has run only 60kms since last change of seal on the clutch-side...

Rgrds,

Øyvind

Hi Oyvind,

simple question: Have you already checked the reed plates. If these are (partially) damaged, the engine will run but is not willing to rev.

Geschrieben

It's possible, that clutch seal breaks and no gas is found in the gear oil, but maybe the other way around. But if it splutters at high RPM, it sounds for me like an other kind of problem. Ignition for example, so if break cleaner test is negative, manifold has no leak and reeds are ok as well, i would check Vespatronic, Spark Plug and Spark Cable. Also I would check carb.

Geschrieben

another way to check the clutch seal is to pull a balloon over the ventingscrew. it should not in- or deflate, the engine should be in a steadystate applied to the temperature.

OT: bei der Überschift lese ich immer: acting like a bitsch :wacko:

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    • Miss doch einfach nach. Dann kannst du dir die Frage gleich selber beantworten......
    • Moin,   eigentlich passt meine Frage nirgendwo so richtig hin, denn es geht um ein Gokart mit Ciao Motor. Diese Gokarts wurden von der Firma Schlösser GmbH Kunststofftechnik in Süßen (Baden-Württemberg) hergestellt. Die Produktion muss irgendwann in den 70er/80er Jahren erfolgt sein, die Firma existierte von 1971 bis 1983. Auf dem Typenaufkleber steht "Motor: Vespa Ciao". Das ist schon witzig konstruiert, die "Karosse" besteht aus GFK. Das Getriebe ist ein Ciao-Getriebe, allerdings steht hier die Hauptwelle auch aus dem Getriebedeckel heraus um die Antriebswelle aufzunehmen. Auf der anderen Seite ist statt dem Kettenritzel die andere Antriebswelle montiert. Gestartet wurde das Ding über einen Seilzugstarter, ähnlich den Seilzugstartern von Swing, alternativ: Schiebestart.   Kennt jemand so ein Gefährt oder hat gar eins? Ich habe zumindest vorher noch nie etwas davon gehört oder gesehen. Ich wäre für jede Information dankbar.   Gruß Jakob
    • Nein, ich freu mich darüber natürlich nicht. Aber mein erster Reflex ist es, versuchen zu verstehen, was dahinter steckt. Und da ist nun mal ein Urteil des Bundesverfassungsgerichts, das - mit nachvollziehbaren Argumenten - das bisherige System als ungerecht erkannt hat. Es musste also erneuert werden. Und dass es da Gewinner UND Verlierer geben wird, war klar und vorgegeben. Und nur, weil ich jetzt Verlierer bin, seh ich keinen Anlass zum schimpfen. Vielleicht hab ich auch einfach nur viele Jahre ungerechte Vorteile genossen (siehe Urteil)?   Das kommt drauf an. Nur weil es für mich teurer wird nicht.   Ich hab ein Grundstück, bei dem sich die Grundsteuer knapp vervierzigfacht (!) hat. Von 9,- auf 353,- EUR. Das Grundstück liegt teilweise in einem Landschaftsschutzgebiet, ist gänzlich unbebaubar. Das wird vermutlich seinerzeit der Grund für die niedrige Abgabe gewesen sein. Ich vermute, dass dies jetzt übersehen worden ist. Dann möchte ich das natürlich korrigieren lassen. Das halte ich für legitim.   Allerdings, wenn es nun eine bewusste Entscheidung sein sollte, auch solche Grundstücke höher zu besteuern, weil ich da mit meinen vielen geilen Weibern den ganzen Tag naggich in schönster Natur rumtollen und den geilsten  (Blümchen?) Sex habe (haben könnte?), dann ist das halt auch irgendwie nachvollziehbar und dann halt so. Irgendwoher muss das Geld für unsere Gemeinschaft herkommen. Das Sankt-Florians-Prinzip geht mir auf die frei baumelnden Nüsse. Der Besuch im Swingerclub kann übrigens teurer sein (hab ich gehört).
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