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Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Hi guys ! My name is Guillaume and I am from France.

I am very sorry, I can't speak any word of German at all.

I come to you regarding the upgrade of my engine for 2012 racing season.

Nowadays, I drive this bike and I have a malossi 166 blue printed...

I had the wrong gearbox (Vespa 2 TS model). Too long transmission and problem with the adjustment issue of the gear shaft and the cross. I have to change cause it broke at the last race.

For the next season, I am hesitating betwen two configuration :

- a malossi 210 tuned, 60 crankshaft, carb 28 VHST,RZ right hand, vespatronic, renforced clutch

- a M1XL stock (crankcase blue printed), 60 crankshaft, carb 28 VHST,RZ right hand, vespatronic, renforced clutch

I am concerning abiut the HP around 4500 6500 between the both configuration., this range of RPM that must be efficient on our GO-KART racing tracks.

We don't have feedback of this cylinder set in France (M1XL) . I come to you to get some information and advice about such configurations if you have some.

I saw the M1X topic down the page, but all is in German and I don't get any words. :wacko:

Thks for your feedback

post-14187-021874400 1316951457_thumb.jp

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Geschrieben (bearbeitet)

Of course, if I decide to run on a 210, I will change the crankcase... :wacko:

actually, I am looking for a dyno of this kit, straight from the box, with a similar configuration

Bearbeitet von guiriguili
Geschrieben (bearbeitet)

Of course, if I decide to run on a 210, I will change the crankcase... :wacko:

actually, I am looking for a dyno of this kit, straight from the box, with a similar configuration

still with a new crankcase the 210er will not fit. rubbish

i would take the M1X :laugh:

Bearbeitet von heizer
Geschrieben

ahhah I translated your message on google. :wacko:

OK, it was my way of thinking, as I have a PX125 crankcase in hand and the 200 crankcase is still missing :laugh:

what is the main difference between the reedvalve intake and the rotating intake on the M1X ?

I am wondering what does it change in reality...

  • 6 Monate später...

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    • Also Rheinmetall hat doch schon ein paar Sachen im Angebot, auf die nicht nur die Amis neidisch blicken, sondern die auch in der Ukraine ganz hervorragend funktionieren. Leopard Panzer, da müssen selbst Abrahams die Segel streichen, Panzerhaubitze 2000, Flugabwehrpanzer Gepard... dazu noch alles, was Airbus im angebot hat - man müsste nur ein bisschen mehr als 200 Milliarden Sondervermögen locker machen...
    • kann ich so nicht bestätigen. wichtig ist die regelmäßige Rollenkalibration. Hier wird die Trägheit der Rolle aus der Beschleunigung mit den Lager und sonstigen Komponenten abgeglichen und Korrekturgerechnet. mit zunehmenden Läufen "gehen die Lager immer leichter" ich glaub LUZ  @abtreter gibt hier ein Interval zur "Kalibration" von 500 Läufen vor. Hab aber die Beschreibung gerade nicht zur Hand.   Die Kurven aus unserem Prüfstand stimmen mit P4 auf div. Treffen bis auf zu erwartende Schwankungen (Temperatur, Regenwetter...)bis auf max. 1PS überein.    Hab mir auch einen Ranger für meine OLack GTR geholt. Mal sehen was geht Setup: malossi Gehäuse SIP -5 125 60er Welle 24 SI mit normalem Deckel und Lufi Vape BBT v2   zum Vergleich ein Malossi Sport quasi bau- und komponentengleich. Auch Einlasszeiten am DS bringen muss er mehr als 24 PS und 27Nm.. zwar mit bearbeitetem Auslass auf 60%    
    • Ich glaube, das hier ist die Future Sqadron bevor sie Future Sqadron hieß:
    • Äheem ...Brexit!?!   Aber ja die Briten bzw. Stamer haben sich ja klar Pro EU und Ukraine positioniert.
    • Ich weiß nicht ob das mit den Aluscheiben so gut ist auf dauer. Obwohl, der Kolben ist es ja auch... Breite Lager findet man oft wenn man den Katalog von Honda, Yamaha etc durchgeht. 
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