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[Smart Booster] Retard curves for Ducati ignition


KTy

Empfohlene Beiträge

@MPQ:

Deine wenig technischen Kommentare sind nicht hilfreich und nerven. Ich fänd's cooler wenn du dich in Topics der "Konkurenz" vielleicht einfach gar nicht äußern würdest. Vor allem wenn's nichts mit technischem Gehalt ist. Vorschlag: Du bremst dich da selbst mal ein wenig ein. Alternativ kann ich das aber natürlich mit einer Sperre für dich machen. Deine Entscheidung.

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@ zombi:

erzähl das mal den Kollegen die da oben immer wieder querschiessen! Unnötigerweise!

ich konkurriere hier in keinster Weise...

meine Aussage ist korrekt, wenn ich sage das die Beschreibung einiges hergibt, und man mal lesen sollte...

es wird immer von 0 ausgegangen, egal ob man die ZGP auf 24, 25, 26 Grad v. OT fix eingestellt hat....

Bearbeitet von mpq
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Du hast auf den Seiten vorher wiederholt ziemlich untechnisch reingepampt, und das oben ist auch null hilfreich. Wenn jemand Probleme mit einer Erklärung hat bringt's niemanden weiter, darauf zu bestehen, dass die Erklärung super ist und dass das ausschließlich an ihm liegt. Was für den einen verständlich ist ist es für den anderen noch lange nicht. Ich find' deine Beiträge hier, wie oben geschrieben, nicht hilfreich sondern eher anstrengend.

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Du hast auf den Seiten vorher wiederholt ziemlich untechnisch reingepampt, und das oben ist auch null hilfreich. Wenn jemand Probleme mit einer Erklärung hat bringt's niemanden weiter, darauf zu bestehen, dass die Erklärung super ist und dass das ausschließlich an ihm liegt. Was für den einen verständlich ist ist es für den anderen noch lange nicht. Ich find' deine Beiträge hier, wie oben geschrieben, nicht hilfreich sondern eher anstrengend.

warum benennst du nicht auch Heizer, Motorhead und Hugger.... sehr hilfreiche und technische Antworten welche die Herren geben....

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The pic below mentioned a plateau at high revs. But i cant see any plateau - ?? Every curve in the pic starts retarding from 4000upm up to i.e. 7600upm (curve 7) and then the curve keep the retard.

 

A "plateau" for my understanding would mean more pre-ignition again from the point of max. horse power. I.e. if a tuned Polini130 with a Franz Exhaust reaches max. power at ~9000 upm, the curve should rise again a bit from that point on.

 

Did i miss something?

 

For those who have the book from A. Graham Bell - you find what i mean at page 171+172.

 

Pls, do not misunderstood. I ordered the SB and got it yesterday. I just read intensively now. :)

 

 

smartbooster-fittingiy1kzy.jpg

 

 

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Taking things very precisely, I believe you are right.  :cheers:

However, Smart-Booster targets the majority of Vespa and Lambretta engines, hence, it is not possible to implement a "real" plateau with increasing pre-ignition that would suit so many different engine setup.

To do this, you will have to wait for the programmable version of the Smart Booster, currently called vCDI  :satisfied:

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  • 2 Wochen später...

I'll do a quick update on behalf of Karren77;

He is using a MITSUBHI CDI, which is a cheap asian copy of MITSUBA, official OEM part from Piaggio.

They use different internal component and they are known for not being very robust and reliable. Apparently, they are not compatible with the Smart Booster. I will try to get one to do some measurement.

As for now, all other coils such are OEM parts like Ducati, CEM and MITSUBA, as well as third party like BGM (blue/red) works fine.

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  • 5 Wochen später...

Some updates,.... it works  :-D  :cheers:

 

* Smart Booster on SPRT-1 #33 finishes 4th out of 31 at the 10 hours Endurance Challenge Scootentole(20/10/2013) ! SPRT Team. (Could have finished on the podium if they did not run out of fuel on the first relay  :alien:  and if the PL170 rotor did not grind some wires of the stator  :wacko: !)
1399317_1399458530290487_1915183566_o.jp
 
* Smart Booster finishes 2nd place of the Vespa Raid Maroc 2013 (27/10 au 2/11/2013), thanks to Tony Iannone from the Scootentole Aventure team !!
1385488_566947243360678_236013716_n.jpg
1450248_10201253500393316_1943212123_n.j
 
Besides that, we are starting to discuss with distributors, so keep an eye on our website for updates !
Bearbeitet von KTy
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  • 2 Monate später...

@sic: I suggest you contact Julien ("Uj") http://www.scootentole.org/phpbb3/memberlist.php?mode=viewprofile&u=172

 

 

Some updates !

 

Smart Booster is doing very well so far; very good feedback and almost no problem beside the usual "tuning with 30 years old parts" ! Thanks !  :thumbsup:

There will be a 2014 version coming in about 3 months and it will be quite different and similar at the same time !

 

The biggest change is his appearance; we have finally decided to change the female connectors for wires. There are multiple reasons for that:

* fitting SB under standard rubber cap is actually not so easy

* room between CDI and wire-box on PX is tight

* twisting wires should be avoided

 

Internally, everything remains the same except that the "Spark Magnifier" part will be removed ! The main reason here is to make the SB compatible with many more engines !

But the good news is that for those who already own a Spark Magnifier module, they will be able to use it, complementary of the SB2014  :sly:

 

The rest; internal high voltage supply and digital ignition timing will remain the same; they have confirmed their robustness, if it works don't touch  :-D

 

Stay tuned...

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@sic: I suggest you contact Julien ("Uj") http://www.scootentole.org/phpbb3/memberlist.php?mode=viewprofile&u=172

 

 

Some updates !

 

Smart Booster is doing very well so far; very good feedback and almost no problem beside the usual "tuning with 30 years old parts" ! Thanks !  :thumbsup:

There will be a 2014 version coming in about 3 months and it will be quite different and similar at the same time !

 

The biggest change is his appearance; we have finally decided to change the female connectors for wires. There are multiple reasons for that:

* fitting SB under standard rubber cap is actually not so easy

* room between CDI and wire-box on PX is tight

* twisting wires should be avoided

 

Internally, everything remains the same except that the "Spark Magnifier" part will be removed ! The main reason here is to make the SB compatible with many more engines !

But the good news is that for those who already own a Spark Magnifier module, they will be able to use it, complementary of the SB2014  :sly:

 

The rest; internal high voltage supply and digital ignition timing will remain the same; they have confirmed their robustness, if it works don't touch  :-D

 

Stay tuned...

 

 

Moin

 

Also das mit der Änderung von "Steckeverbindern" zu "Kabeln" hab ich verstanden.

Aber was sagt mir der Absatz zum "Entfernen des Spark Magnifier"? 

Ich fand das sinnvoll, dass beides kombiniert ist. Mit welchen Motoren ist das denn derzeit wegen dieser Kombination nicht kompatibel?

Und der letzte Satz sagt mir, dass man den SmartBooster dann mit nem SpakMagnifier hintereinander klemmen kann? Ob das dadurch eleganter verstaubar wird möchte ich mal bezweifeln oder überlegt ihr euch da gleich was zu wie ein separates Gehäuse o.ä.?

 

Aber natürlich finde ich Deine Arbeit super!  :thumbsup:

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  • 1 Monat später...

Kann mir jemand hier auf Samstag seine Kytronik ausleihen??? P4 Termin steht und das Teil kommt nicht bei...

Need one Kytronik unit for coming Saturday P4 session, so if someone could borrow it would be great...

 

======================================================================================

 

Edit sagt bin fündig geworden und danke an den Spender!!!

 

Found a loan unit, big thanks to that guy!!!

Bearbeitet von Nakkl
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  • 1 Jahr später...

Geht um die SB2: Habe ich das richtig verstanden, dass ich die Zündung erst ohne Kytronic auf z.B. 26° blitze, Kurve 7 einstelle und habe dann 18° im entscheidenden Bereich? Oder muss ich die Zündung nach Montage der Kytronic noch mal abblitzen und einstellen?

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