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Geschrieben

The frame from my 1960 vespa GL is sandblasted but they discovered quite a lot of deeprustspots in the sidecowls. How are these to be fixed before the scooter can be painted? I know you can do it with putty but I alos hear that after an amount of time the stuff expands and you can see it underneath the paintwork..

I really want to do a beautiful restoration so I hope this problem can be fixed..

Thanks!

Geschrieben

For a perfect result ( and from what I read, you intend to do so), there`s no way around a bit of welding and cutting out the rusty parts. And I think you can get completely new sidecowls somewhere. I hope someone here knows where to find them.

- gonzo

Geschrieben

Aha..thanks..

I read in their catalogue that Koln scooter centre sells new ones..Does anyone if these fit perfectly (They are VNA/VBB but thats the same as VBB right?) and are they of good quality? I know a lot of this stuff is manufactered in Asia and in shit quality..

Thanks!

Geschrieben

You need to heat the tin to get it in place. The temperature is to high for the primer and the tin has to connect to the bare metall. So this solution will not work if allready primed. I think the epoxy filler is the only thing you can do, if you don´t want your scooter to be primed again.

- gonzo

Geschrieben

How good are you in doing such things? :-D

It will take some time before you are satisfied with the result and to be honest, it´s not for beginners ( I wouln´t do it). When finished, the result will be something between very nice and perfect, depending on what has to be done. But bare in mind, that changing the complete thing is a lot of work as well, if you can´t do it on your own it will be expensive as well ( at least her in germany). Everything has to be made "perfect fit", but at the end i think you are better off changing them.

Keep us informed about the progress ( a few pics would be nice :-( )

- gonzo

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    • Naja, ich habe ein Canyon Grail AL und mal auf die Endurace Klasse Endurace CF 7 oder eher sport Ultimate CF SL 7 geschielt. Hauptunterschiede sind Oberrohrlänge und Radstand wie beschrieben.
    • Habe schon einige Metall Siris eingebaut und jetzt zum ersten mal das Problem, dass der, wenn bündig eingebaut, am Lager angeht. Gleiche Situation mit Corteco blau und braun. Verbaut war ein brauner Rolf.   Ich hatte noch einen schwarzen Rolf, den habe ich etwas abgeschliffen und bündig eingebaut, jetzt schleift nichts mehr am Lager.   Lässt sich dies auf das Baujahr eingrenzen? Ist eine 92er Lusso. Wahrscheinlich war der originale Siri auch nicht bündig eingebaut. Gibt es da Tollerranzen mit den Gehäusen?       Optisch schaut der braune Corteco am flachsten aus, vermessen mit dem Messschieber, ergibt sich kaum ein Unterschied. Beim Rolf ist mir aufgefallen, dass die Gummilippe nicht über das Blech übersteht, bei Corteco ein wenig.     Der Rolf scheint am flachsten zu sein, habe ihn trotzdem etwas angeschliffen, damit ich nicht noch einen Siri verschieße.
    • Also ich habe jetzt nochmals entlüftet, weil ich sich die Bremspumpe noch etwas weich angefühlt hatte. Es kamen noch kleine Luftblasen raus. Nun ist es besser, aber ich habe eine sehr schlechte Bremswirkung. Hatte zuvor neue Malossi rot Beläge reingemacht. Kann es sein das die sich noch einschleifen müssen? Fühlt sich so an, als ob die Scheibe fettig wäre. Ist sie natürlich nicht. Da ist die Bremstrommel hinten viel bissiger.
    • Danke, aber dann bin ich raus. Hatte da so eine Vermutung, passt aber nicht...  Aber sehr schick
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