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Zylinder and auspuff sx 200


Empfohlene Beiträge

Hallo

Ich bin aus Portugal und ich liebe Ihr Forum. Parabene. Ich habe gelesen, Ihr Forum gibt es bereits über ein Jahr, aber immer noch im Zweifel, mit dem der Zylinder / Auspuff für meine lambretta zu wählen. Möchten Sie eine Hilfe zu haben:

- Mugello 225 v4 Versus MBGM RT 225 gegenüber 225 Avantti TT3

- Escape MB devtour Versus Franspeed Supertourer gegen Franspeed Rennen

danke

 

 

hello

I am from Portugal and I love your forum. Congratulations. I read your forum there are already about a year but still in doubt with which the cylinder / exhaust to choose for my lambretta. Would you like to have your help:

- Mugello 225 v4 Versus MBGM RT 225 versus 225 Avantti TT3

- Escape MB devtour Versus Franspeed supertourer versus Franspeed race

thank you

 
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 JL KRP1 are better for Touring.

 

der jl krp1 kann nix besser als eine angie................. evtl. ist er aber haltbarer.

 

supertourer ist nur dem namen nach ein tourer, aber auffe straße eher nix.

Bearbeitet von gravedigger
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der jl krp1 kann nix besser als eine angie................

hat auch keiner behauptet.

meine Empfehlung gründet auf einigen vorteilen, die ich für mich gegenüber der Anke sehe.

supertourer ist nur dem namen nach ein tourer, aber auffe straße eher nix.

deshalb klare nichtempfehlung.

gruß schlucke

Bearbeitet von schlucke
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der jl krp1 kann nix besser als eine angie................. evtl. ist er aber haltbarer.

 

supertourer ist nur dem namen nach ein tourer, aber auffe straße eher nix.

 

hello

 

thanks for your help. can you explain that? what can i espect from supertourer in mugello/RT/ avanti TT3?

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LOL ...

 

but MB is english too... and i think that you like better...

 

My goal is 25hp with expansion chamber and no reed intake.

 

The mb rt 225 dyno i see is 22hp with JL3. I don´t know if superturer ou race will fit nice like in the TT3?

 

The TT3 dyno 24hp with franspeed race

 

The mugello don´t know

 

Who has better chances to go for 25cv?

 

TT3 is real good?

 

regards

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Hi Eduardo,

 

in Germany and maybe Austria most of the people are TS1 fans

so they will give this advice recommendation most of the time,

especially if your engine is a big one. So if you decide to choose

a TS1, you should get a lot of help here about exhausts and all the

things around. The second choice could be MBGM RT, which is

developed in UK but produced and sold by a German

Company (SCK).

 

Regards!

 

:cheers:

Bearbeitet von Arthur
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LOL ...

 

but MB is english too... and i think that you like better...

 

My goal is 25hp with expansion chamber and no reed intake.

 

The mb rt 225 dyno i see is 22hp with JL3. I don´t know if superturer ou race will fit nice like in the TT3?

 

The TT3 dyno 24hp with franspeed race

 

The mugello don´t know

 

Who has better chances to go for 25cv?

 

TT3 is real good?

 

regards

 

 

As I don't know the TT and never tested the RT225 with an expansion chamber , I would say the Rapido 225  will do want you want, maybe a bit more with a Franspeed Race, maybe slightly less with a JL3.

But still, bullet proof, if the piston clearance is checked.

Build one for a friend, 35 Mikuni, JL Road, fast and reliable, never missed a beat for 4 years.

 

 - 

Bearbeitet von gonzo
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With the same timing, carb exhaust (head) you would not have great differences

but every kit has some advantages and disadvantages

If someone would ask me this is my opinion

 

TT3 has long inlet timing, a very strong but heavy piston, i don’t know is if the exhaust gasket surface is in the right position (ground clearance), nobody knows if the boost port really work well. that can also cause problems if change to reed valve with a real boost port

 

Mugello looks fine but has too short transfer timing that’s why it is better fit a 60mm crank. The exhaust gasket has moved a few more mm to the ground that there are longer threads in the barrel. That‘s not so fine for ground clearence with the exhaust. The head look’s fine but you will find diagrams in here with a reworked head, which brings better performance. The piston is light an it's possible to get it for long con rod

 

The RT looks fine, the exhaust gasket surface has 4 threads because of the short threads

 

The rapido is cheap, the steel is soft. The piston to bore clearnce should be checked. Don’t use a Asso or Escort Piston   

 

With a piston portet engine with long timings (that's what you need for your mission) the consumption would be heavy thats why many guy’s in Germany and Austria (and also becouse of the road capability) has put a reed valve manifold on there engine

 

If you want to buy some second hand, and safe some money for fuel

http://www.germanscooterforum.de/topic/162532-svens-lammy-teile-viele-sachen-neu-dazu/?hl=%2Brapido

Bearbeitet von Pferschy
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thank you pferschy.very assertive. You help a lot :)

 

A like piston port because for 22- 25hp they pull from low rpm . with reed valve i see dyno just a little more power (27-30hp) but only runs good over 4500-5000rpm with litle power band. 

 

For a 25hp in a MBGM RT 225 with 60mm crank what can i make?

 

best regard

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Thats whats you have seen but Bell says this

 

and Scootercenter or MB says that

  • Um die 18-24 PS mit 28/30 mm Vergaser und Dev-Tour Auspuff

 

I think that it is possibel to be in this range with 28/30mm carb and Devtour exhaust (in the middle and not top end, without great porting and jetting the carb on the dyno...)

to reach 25hp, you want, in my opinion, you should try it with a Fransspeed race pipe, a bigger carb and the right timing for the exhaust

(with blow down timing arround 30°).

there are a view diagrams with around 30hp with the Franspeed pipe e.g. here or there but both with TS1

For myself i wouldn't do 130/190 on a piston portet engine

 

 

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