Zum Inhalt springen
  • Das GSF wandelt Links in Affiliate Links um, um ggf. eine Provision erhalten zu können. Gerne nutzen bitte, danke! Mehr Infos, wie ihr das GSF unterstützen könnt, findet ihr im GSF Support Topic.

Vespa 150 Touring for sale


Svint1

Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Verkauft/Sold

 

Hi,

Due to new plans, I´m selling my pride and joy;

- Preis angeben! Höchstpreisauktionen werden nicht geduldet! 6000 Euros 5900,- 5800,- vhb
- Ort angeben! IMMER! Auch wenn ihr im Profil einen Wohnort stehen habt, es braucht den Artikelstandort. Norway
- Richtig beschreiben, sehr gerne auch mit Bildern!
- Nicht zugleich bei eBay/ ebay Kleinanzeigen einem anderen Auktionshaus bzw. kostenpflichte Plattform einstellen! Nur Hier
- Ohne Eigentum kein Verkauf! Der angebotene Gegenstand muss Eigentum des Topiceröffners sein, kein Verkauf für Dritte oder im Namen von Dritten
Meins


1960 Vespa 150 Touring (VGLA) aka the Bastard.

It is a 1960 swedish touring, similar to the german GS4.
Totally rebuilt in 2007/8 with no rust and sidecowls widened 20mm each side with steel.
There is a PKXL2 fork (SIP Conversion) with fully hydraulic Grimeca disk brake.
Engine is built by Scooter&Service, and the papers says 29,1 bhp with 26 nm on the wheel.
Exhaust is a Pipedesign Charger 220
130/70-10 rear wheel
In front there is a bitubo shock, in the rear there is a BGM Pro.
SCK race seat.
Clausstudios rubber in engine buffers

Extra that follows;
SIP speedo whit or black face -your choice
Some new tires 130 and 120
Sip Evo Seat (Fiberglass with lock(
Fully hydraulic rear brake (outer side)
Electric fuel pump
Vacum fuel pump
12l PK fuel tank (now I´m runing standard PX tank, so no pump needed)
2l Castrol TTS
The special sweedish sidecowl trim (sperm-look alike)
Original front fork


Regards,
Øyvind

IMG_2479.png

IMG_2478.png

IMG_2475.png

IMG_2480.png

IMG_2477.png

IMG_2481.png

Sorry for crappy iphone pictures...
-can make better if you want!

  • 2 Wochen später...
  • 3 Wochen später...
  • 2 Wochen später...
  • 2 Wochen später...
Geschrieben

Hi again,

 

I'll check with S&S for the possibility to get TUV papers for the scooter, as it is S&S that have built the Engine, and the other parts are straight forward (PK fork, Grimeca brake, Bitubo and BGM shock...)

 

I'll keep you updated on this.

 

Ø

Geschrieben

Hi again!

I got a Mail from Wolle at S&S today regarding the TUV.

-they could fix it by fitting a PWK28 and Scooter&Service Silent pipe for the TUV. Then they put the PWK35 back again along with my pipe. =good to go!

The cost for this is around 500 Euros, which I offer to pay half of.

I will then transport the scooter and spareparts to S&S in Hamburg myself

For a cost of 250 Euros.

Making a total price of 6200,- ready and legal for German roads.

What do you think?

Regards

Øyvind

Geschrieben

Hi all again!

 

Sorry for late replies to PN´s, but I´ll do my best now!

 

Here some more pics that I´ve just made today.

 

Front, not properly washed;

IMG_5108.jpg

 

Front with Grimeca and Bitubo:

IMG_5109.jpg

 

Fully hydraulic front brake and quick-action-throttle:

IMG_5110.jpg

 

Original Vespa VGLA1T speedo, but you´ll get a brand new SIP as well;

IMG_5111.jpg

 

From behind, but a bit dusty;

IMG_5112.jpg

 

Fitted with PX autolube tank under the SCk Ancilotti racing seat;

IMG_5114.jpg

 

Nice and dry engine with custom CNC flywheel for the Vespatronic;

IMG_5115.jpg

 

"Bastard 220" engraved in the flywheel;¨

IMG_5117.jpg

 

Dusty mid-section, but no choke, as it had to be removed to be able to fit 11,5 litre tank;

IMG_5121.jpg

 

Bad picture, but no rust underneath;

IMG_5122.jpg

 

 

Hope these pics makes it more interesting!

 

6200 delivered in Hamburg with German TUV papers...

 

 

Regards,

Øyvind

 

Archiviert

Dieses Thema ist jetzt archiviert und für weitere Antworten gesperrt.

  • Wer ist Online   0 Benutzer

    • Keine registrierten Benutzer online.


×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information