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Geschrieben

Goodevening my name is CHRISTOS and I am from greece.i am an owner of a vespa 150 t4.i read a lot of topics in this forum with the help of google translate because I don't know german.i have a problem with the serial number of the tablet near in the footbreak .the tablet writes

Fahreugtyp:vespa 150 t4

Baujahr: 1959

Fahrgestellnummer:VGLA1T 2186

But the frame to the left inside the cabinet writes * 06716*.

It's this ok ? Why there is a difference between this numbers? The number shouldn't be the same(2186 and 06716)?

If you want write you can write me in german and I' ll translate it. Thank you in advanced.

Geschrieben

Goodevening my name is CHRISTOS and I am from greece.i am an owner of a vespa 150 t4.i read a lot of topics in this forum with the help of google translate because I don't know german.i have a problem with the serial number of the tablet near in the footbreak .the tablet writes

Fahreugtyp:vespa 150 t4

Baujahr: 1959

Fahrgestellnummer:VGLA1T 2186

But the frame to the left inside the cabinet writes * 06716*.

It's this ok ? Why there is a difference between this numbers? The number shouldn't be the same(2186 and 06716)?

If you want write you can write me in german and I' ll translate it. Thank you in advanced.

 

 

Thats ok - the German ´Augsburger´ have different Nummbers on the ´special German Plate´ on the right side of the footrest  - are not the same as the one (italian) under the left cowl... 

Geschrieben

Actually there should be two plates. The one you mentioned, close to the brake pedal and a small one with the number only, close to the locking piece of the motor panel. Reason was that german laws said that the frame number on a motor bike has to be on the right side. Later on when the stopped production in Germany the imported models from Italy got a note in the papers. With exeption frame number on left side...

Geschrieben

First of all thank you all for your direct clarifications.

Thus, my vespa is an original german vespa 150 t4 1959 independent, of the different number to the left cowl.

Geschrieben (bearbeitet)

if you want I can send you a copy of a letter from Vespa Germany that confirms that the older models carried two types of numbers in Germany. It also includes a copy of a German "άδεια κυκλοφοριας" of a VGLA1T. Perhaps you need it for the "τροχαία"....

Αν το θέλεις, στειλε μου το email address σου παρακαλώ.

Bearbeitet von CorneliusGregor
Geschrieben

if you want I can send you a copy of a letter from Vespa Germany that confirms that the older models carried two types of numbers in Germany. It also includes a copy of a German "άδεια κυκλοφοριας" of a VGLA1T. Perhaps you need it for the "τροχαία"....

Αν το θέλεις, στειλε μου το email address σου παρακαλώ.

Yes I want it please. Could you please send it to me? My mail address is: kournavos@gmail.com

Geschrieben

That is correct. The german models from the Augsburg GmbH had the numbers which were also in the documents just on two alu signs.
One bigger one near the breakpedal (1959= square with 4 holes), and another smaller one at the end of the floarboard (kicker side).
All other numbers were not noticed in the documents.
On other models like Vespa 50 from Augsburg , there was also an italian number in the chassis, which wasn´t used in germany.
But your T4 is correct. The other number is no italian number .
Beware that the VGLA1T has nothing to do with a GL (=VLA1T) if you are looking for parts.
You can use a lot of parts from VBA/VBB, other special parts can be found in some german shops or here.
Pics would be nice anyway :-)

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    • Ich wünsche allen eine schöne und Panne freie Ausfahrt.  Ich kann aus familiären Gründen nicht teilnehmen.  Gute Fahrt!!!
    • Nein, aus meiner Sicht wahrscheinlich eher nicht.  Sorry, das ist jetzt bestimmt keine sympatische Antwort, aber Du hast durch den gewaltsamen Ausbau ein viel größeres Problem erschaffen. Man kann ja deutlich sehen, dass der Bolzen vorab bis zum Anschlag eingeschraubt war und wenn sich dieser nur sehr schwer rausdrehen ließ, dann hat der schon gut gehalten.   Wenn das Gewinde am oberen Ende OK war, wäre es schlauer gewesen, den dort zu belassen (ja, schon klar, nachher ist man immer schlauer, hoffentlich lässt sich das richten). Ich mache das Gehäuse an diesen Stellen auch immer ordentlich warm/heiß, um die Bolzen besser ausbauen zu können, was bei Dir aber wahrscheinlich nicht geholfen hätte, weil der Bolzen vorab nicht korrekt verbaut wurde, bzw. wahrscheinlich ein kaputtes Gewinde einfach gewaltsam "reingeballert" wurde.   Wenn das mit der Reperatur nicht befriedigend hinhaut, könnte man sich auch hier im Forum ein gutes Ersatzgehäuse besorgen (Cosablöcke sind, anders als die PX-Gehäuse, günstig zu bekommen). Dann könnte auch gleich das volle Revisions-Programm durchgeführt werden, das ist immer gut, Du sammelst Ehrfahrung und hast dann mit Gewissheit auch alles fein. Bei der Bremserei wurde ich zumindest auch die zwei Radbremszylinder erneuern, bevor da wild entlüftet wird, das spart Nerven und Zeit. Den Bremskraftregler hätte ich übring und würde Dir diesen überlassen, falls Interesse besteht.   Darüber hinaus (auch wenn es dazu evtl. Gegenwind geben wird) plane ich Zylinder und Kopf auch immer, wie von Angeldust beschrieben, trage zusätzlich aber auch immer noch eine hauchzarte Schicht DirkoHT-Grau auf und hatte seitdem keine Undichtigkeiten mehr. Das mache ich übrigens bei den Gehäuse- und Vergaserdichtungen auch. Wichtig ist hier aber (aus meiner Sicht), weniger ist mehr, sonst gibt es Siliconwürste, die man nicht an den Bauteilen, bzw. in Motor/Zylinder/Vergaser haben möchte/sollte.   
    • Das geht!   Es ist aber nicht so einfach die Bohrung exakt im rechten Winkel zu setzen. Vor allem von Hand zu bohren ist nicht zu empfehlen. Wenn man über keinen gescheiten Bohrständer verfügt, sollte man das ebenfalls besser machen lassen. Sonst steht der Stehbolzen nachher schief! Das ist einem Bekannten passiert. Der Zylinder ließ sich dann zwar trotzdem montieren, aber nur mit Mühen!
    • Ich hab das Gewinde mal repariert, indem ich die Bohrung etwas vertieft, ein Gewinde hineingeschnitten und eine andere längere Schraube hergenommen habe. Im Gehäuse ist genug Platz nach unten. Das funzt aber auch nur bei der vorderen Schraube, da die hintere ja diese spezielle Form hat.
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