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MDM Shorty for 102cc Polini


Empfohlene Beiträge

Hi Guys,

 

I wanted to let you know about a product that I executed the design.

 

It is a muffler for small-frame which also mounts in the Vespa HP without removing the battery or the spare wheel.

I could test it on the dyno with excellent results, also making comparisons with Exhaust Polini Banana and Shaft site.

 

Sito Shaft 10,41cv a 8475gir./min.;
Polini Banana 9,47cv a 9303gir./min.;
MDM Shorty 13,79cv a 8975gir./min..
 

hope you like it

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https://www.facebook.com/gianluca.marri/videos/10206708168283170/

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vor 11 Stunden schrieb lokalpatriot:

Could you please say something about the time areas of the cylinder and mounted parts like crank,carb ...

I am very interested in new parts for our smallest engines!

The engine in question was made on the basis of crankcase PK first series (2 holes), mounts a 102cc Polini cylinder with the exhaust slightly less than 180 °, reed valve Polini manifold with carburetor SHBC 19mm, standard crankshaft adapted to reed valve, 26/69 primary and standard gearbox.

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Tests are continuing:


After yesterday dyno, we decided to do some modification to shorty prototype, modify the calibration of the bench and also try a new type muffler the Proma (with increased manifold) and MDM Easy (very appreciated on stroke 43mm engigne).
In the graphs, you can appreciate the power difference, being equal all parameters among the tested exhaust, I remember being:

 

- The Sito Shaft;
- The Polini "Banana";
- The Proma with increased manifold;
- The MDM Shorty;
- The MDM Easy.

 

The engine was not changed.

 

The results I differ from those posted yesterday because today we managed to find a better setting of the parameters of the bench, however, remember that the data obtained are only for comparative purposes since the dealer calibration is not final.

 

The comparison highlighted the excellent performance of the last born is compared to aftermarket mufflers from more than decent performance to both the MDM muffler best-selling ever.


with the Sito the engine had 11,58hp to 6256gir./min .;
with the Polini the engine had 9,96hp to 7938gir./min .;
with the Proma the engine had to 13,10hp 7502gir./min .;
with the MDM Shorty the engine had 14,57hp to 6499gir./min .;
with the MDM Easy the engine had to 15,22hp 7099gir./min ..

 

https://www.facebook.com/gianluca.marri/videos/10206722013069281/

 

 

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    • super, vielen dank das sind spannende infos. sobald die neue drehbank steht, werde ich mal versuchen einen läppdorn passend zu drehen.
    • Hi, haben alle ACMAs eigentlich den gleichen Scheinwerferdurchmesser oder hat sich da im Laufe der Zeit aus was vergrößert wie bei den Italienern?
    • Preis: 6900€ VB Standort: 97421    Da die Lamy bei der Ziehung der jährlichen Kilometerzahlen leider wieder kaum bewegt wurde habe ich mich nun doch entscheiden sie abzugeben. Vielleicht als Grundlage für einen Chimera Twin Umbau?? Einige interessante Eintragungen sind ja vorhanden.   Lack ist Suzukagrau Perleffekt von Audi Tank, Toolbox, Schutzblech, Kennzeichenhalter, Zylinderhaube, Lüfterradabdeckung RAL 7031 Pulverbeschichtet Gabel und Felgen 9006 Pulverbeschichtet   Motor, ursprünglich vom Blechgewitter in Ulm gebaut, vor 2 Jahren vom Jockey überarbeitet: 186er Mugello vom Powes bearbeitet PHBL 28mm mit RamAir und LTH Membran JL KRP3 Road 16/46 Übersetzung BGM Superstrong Kupplung   BGM Dämpfer vorne und hinten PM Tuning einstellbare Hebel PM Tuning Scheibenbremse mit BGM Sinterbelägen TSR X-Race Sitzbank BGM Sport Reifen    Alles eingetragen, inkl. weiterer Vergaser: PHBL 25mm, 28mm Polini, Reifen 3.50-10 und 100/80-10. Blinker nicht ausgetragen, hat hier nie einen gestört. Blinker anbauen geht aber schnell: BGM Gleichrichter, LED Blinker, Schalter. Kabelbaum ist der BGM universal 12V. Basiert auf PX alt ohne Batterie.   Was man noch machen kann: SIP Tacho, da der indische Repro eher schätzt als genau geht. Gesamtkilometer sind OK, Geschwindigkeit eher +20% Auspuff weg vom Reso zu nem Box würde dem Motor sicher gut tun.  
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