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Geschrieben

Hi Guys,

 

I wanted to let you know about a product that I executed the design.

 

It is a muffler for small-frame which also mounts in the Vespa HP without removing the battery or the spare wheel.

I could test it on the dyno with excellent results, also making comparisons with Exhaust Polini Banana and Shaft site.

 

Sito Shaft 10,41cv a 8475gir./min.;
Polini Banana 9,47cv a 9303gir./min.;
MDM Shorty 13,79cv a 8975gir./min..
 

hope you like it

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https://www.facebook.com/gianluca.marri/videos/10206708168283170/

  • Like 6
Geschrieben
vor 11 Stunden schrieb lokalpatriot:

Could you please say something about the time areas of the cylinder and mounted parts like crank,carb ...

I am very interested in new parts for our smallest engines!

The engine in question was made on the basis of crankcase PK first series (2 holes), mounts a 102cc Polini cylinder with the exhaust slightly less than 180 °, reed valve Polini manifold with carburetor SHBC 19mm, standard crankshaft adapted to reed valve, 26/69 primary and standard gearbox.

Geschrieben
vor 50 Minuten schrieb lukulus:

Why not picture the small frame exhaust, but the Px ??

 

Das ist doch der SF Auspuff... oder was meinst du?

Geschrieben

Tests are continuing:


After yesterday dyno, we decided to do some modification to shorty prototype, modify the calibration of the bench and also try a new type muffler the Proma (with increased manifold) and MDM Easy (very appreciated on stroke 43mm engigne).
In the graphs, you can appreciate the power difference, being equal all parameters among the tested exhaust, I remember being:

 

- The Sito Shaft;
- The Polini "Banana";
- The Proma with increased manifold;
- The MDM Shorty;
- The MDM Easy.

 

The engine was not changed.

 

The results I differ from those posted yesterday because today we managed to find a better setting of the parameters of the bench, however, remember that the data obtained are only for comparative purposes since the dealer calibration is not final.

 

The comparison highlighted the excellent performance of the last born is compared to aftermarket mufflers from more than decent performance to both the MDM muffler best-selling ever.


with the Sito the engine had 11,58hp to 6256gir./min .;
with the Polini the engine had 9,96hp to 7938gir./min .;
with the Proma the engine had to 13,10hp 7502gir./min .;
with the MDM Shorty the engine had 14,57hp to 6499gir./min .;
with the MDM Easy the engine had to 15,22hp 7099gir./min ..

 

https://www.facebook.com/gianluca.marri/videos/10206722013069281/

 

 

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Geschrieben
vor 11 Stunden schrieb Brosi:

 

Das ist doch der SF Auspuff... oder was meinst du?

 

 

sorry , zuwenig geschaut...

schon lange keinen lefthänd mehr gesehen für small :lookaround:

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    • Hallo Moin Bei meiner Bravo (Monogetriebe , normale Kupplung vorne und 84mm Scheibe Hinten , 7.5er Getriebe) fehlt bei Warmen Motor irgendwie die Kraft. Wenn ich Losfahre hat es ziemlich gut Kraft , Erreicht auch so 40-42 Kmh ohne Probleme und bei Angenehmen Drezahlen aber wenn man ein Stück gefahren ist  und dann wieder Anfährt fehlt Völlig die Kraft.   Vergaser ist 12/10 , 50er Düse ,Mopedluftfilter(6 löcher), Mopedgehäuse mit großem Einlass und normalem 50cc Zylinder. Ich dachte zuerst dass sie zu fett läut , und habe eine 46er Düse probiert aber das hat nicht geholfen. Kerzenbild sah auch ganz gut aus mit der 50er Düse , mit der 46er war es etwas hell und der motor wurde Heisser.   Hat jemand ne Idee was man da noch machen Könnte? Irgendwas muss ja falsch sein.  
    • Guten Abend    Weitergehts mit dem Kolben und der Kalotte.   Habe beides gestrahlt und Keramik beschichtet (Ich teste es einfach mal, da streiten sich ja auch die Geister)     Habe dann alles zusammengebaut, den Lectron etwas fetter gedreht.  Hat dennoch nichts genützt, nach einer guten Vollgasorgie war dann Schluss      Egal, gehört dazu und aus Fehlern lernt man bekanntlich ja noch mehr    Bedeutet, nächster Kolben, wieder Fenster gefräst, Zylinder sauber gehohnt und wieder beides gestrahlt und beschichtet:     Diesmal habe ich mir das Abkleben der Kalotte gespart, war einfach faul…   Das Gute ist, habe beim Ausbau gesehen dass der Auslass viel kleiner war als der Flansch vom Auspuff, somit konnte ich dort nochmal den Fräser reinwerfen.     Habe den Keihin Airstriker wieder montiert, und bin bisher 150km ca gefahren. Ohne Probleme oder Ausfälle.   Demnächst gehts nochmal auf den Prüfstand.   Ich werde berichten 
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