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Geschrieben

Hi,

My 1988 PX200GS keeps on blowing the fuse from the electric starting relay.

Even a 10A it blows.

And with the ignition off, the new fuse blows intantly when inserted in the fuse holder...

Any suggestions on what can be wrong?

c33a3dc72c16152ace31ffffc0c9c8c3.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geschrieben (bearbeitet)

The fuse is securing everything except from the starter and the starting relay. Maybe start with following the two red lines, one is connected to the alternator, the second ist connected to the ignition key. 

Probably there is a short circuit somewhere. 

Edit: as it blows with the ignition off, the problem should be located somewhere on those two wires. No other wires are having voltage when the ignition is off 

 

Fred

Bearbeitet von freddddan
Geschrieben

Thanks Fred!

Got it sorted.
-it was the rectifyer that was the problem.

New rectifyer and the starter works nice and the fuse doesn't blow! [emoji1303]


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Geschrieben
Am 3/7/2017 um 18:56 schrieb Svint1:

Thanks Fred!

Got it sorted.
-it was the rectifyer that was the problem.

New rectifyer and the starter works nice and the fuse doesn't blow! emoji1303.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

Good. Hopefully it was only the rectifier.

 

I once had a px where the former owner said the starter doesn't work. 

Only the fuse was blown but this caused the rectifier to die and the also the battery. The rectifier does not like to be used without a battery as a load. 

Geschrieben

Thanks Fred,

 

Hopefully it is going to work as it should now for a while...

-it is my daily commuter...

 

Not I just have to sort out the rev counter, as there is a dodgy contact somewhere making the needle dancing around... 

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    • Beim Drehschieber kann größer sehr sehr schnell auch schlechter sein.  Ich sehe immer einen groß Aufgefrästen Drehschieber und der Rest vom Ansaugtrackt wird nicht beachtet. Stichwort- Venturieffekt
    • ….. tanzt auf Partys an der Stange.
    • Habe mal einen weiteren VMC-Kolben mit meinem Super-G mitbestellt, ist für meinen alten Polini-Zylinder gedacht. Dachform, Kompressionshöhe, Hemdlänge passen perfekt, Boostportfenster ist viel größer, die seitlichen braucht's nicht wegen schmalem Kobo. 1mm Ringe gibts auch dabei, Ringstöße sitzen unkritisch. Verschiedene Durchmesser lieferbar 62.93; 92.95 habe ich.   Hier gepaart mit einem Avionic 177er / Polini nachbau:           Alternativ gibt's dort auch den Meteor-Kolben z.B.: https://avotecnica.com/it/pistoni-e-segmenti/1475-pistone-63-6294-bifascia-meteor-per-vmc-stelvio-sel-00-per-vespa.html       Gelaufen ist er bei mir noch nicht  - habe danach einen Stelvio erworben, der macht seinen Job gut.     Der passende VMC-GussKopf wäre eine Alternative falls kein MMW vorhanden.   geliehen aus dem VMC 177er Fred....    
    • Bei meiner sind zwar im Rahmen vier Löcher, zwei davon eben auch für die Kaskade, aber im Fach selbst würden die oberen ins Leere greifen. Da ist nix... Falsches Fach?  Werkzeug und Öl sollte man dann wohl eher nicht rein packen: Ist wohl mehr so ne Luxusbimmel, auf Tour nur ne Unnerbux zum wechseln, Zahnbürste und Kreditkarte? 
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