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Geschrieben

Hi,

Was on my first tour With my New-built M244-engine this weekend.
Setup;
Pinasco Casing

Quattrini M244 Cylinder kit

Quattrini M244 crank

Pinasco SI26/26 VRX, 2,69 in pilot, BE3, 150HD
Vespatronic With GP-One fan, 24-18'

EFL Gearbox, 64/24

Sip Road 2.0 exhaust.

 

Then engine runs great, very very litle or no vibrations and pulls very Nice.

 

But when cruizing in 4th gir, the temperature on the cylinder head gets very high, 150-160 C.

-just by cruising in 100 on flat road.

 

No matter how hard I push it in first, second or Third gear, it will not get hotter than 140...

Any suggestions to why it gets so hot in fourth gear?

 

Rgrds

Øyvind

Geschrieben

I'd say of course in 4th gear you've got the highest engine load. More than in the lower gears.

Any problems with that? I don't think this head temperature doesn't really matter, what kind of sensor do you use?

 

Geschrieben

Ok, I just thought such a "big" engine would run easier on flat ground...

I'm using the sensor for the SIP speedo.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Geschrieben

Maybe your pilot setup is a little too lean. Think your throttle won't be opened above 1/4 at this speed, is it?

But in general that SIP-Head temperature won't really tell you that.

Check outside temp with it and get an EGT maybe :-D

Geschrieben

Ok, thanks!

I'll try a bigger pilot jet.

But, even with the carb fully open, it gets hot on flat road.

Approximately 25 degrees hotter than in the other gears with the carb fully open...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Geschrieben
vor 5 Stunden schrieb Svint1:

Pinasco Casing  with this Casing it is very easy to get leak air ... did you control that?

Quattrini M244 Cylinder kit  squish?

Quattrini M244 crank

Pinasco SI26/26 VRX, 2,69 in pilot, BE3, 150HD  ->
1. forget the quotient!!!      
2. HLKD? (maybe 150 or 140 will run better)   
3. Use the MMW 4.2 Slide

4. I can not believe that you need a HD150, but if it is so, you must drill out the channel to the nozzles stock to ~3mm!
5. Fuel tap?

Vespatronic With GP-One fan, 24-18'

EFL Gearbox, 64/24

Sip Road 2.0 exhaust. (maybe a bigger stinger will fix your problem ...)

 

  • Like 1
Geschrieben

vespatronic starts to decrease pre-ignition (?) at 4000rpm. at 100 km/h, assuming regular px 200 gearratio, your rpm will be around 6000rpm. so at 6000rpm ignition time is just a little later than 24° you got at 4000prm, way earlier than a static 18-19°.

 

  • Like 2
Geschrieben (bearbeitet)

Pinasco Casing  with this Casing it is very easy to get leak air ... did you control that? Yes, Checked and ok

Quattrini M244 Cylinder kit  squish? 1,37

Quattrini M244 crank

Pinasco SI26/26 VRX, 2,69 in pilot, BE3, 150HD  ->
1. forget the quotient!!!      
2. HLKD? (maybe 150 or 140 will run better)   
3. Use the MMW 4.2 Slide
 To be ordered and tested...
4. I can not believe that you need a HD150, but if it is so, you must drill out the channel to the nozzles stock to ~3mm!
5. Fuel tap?
BGM
Vespatronic With GP-One fan, 24-18'

EFL Gearbox, 64/24

Sip Road 2.0 exhaust. (maybe a bigger stinger will fix your problem ...)

Bearbeitet von Svint1
Geschrieben
On ‎12‎.‎06‎.‎2017 at 2:53 PM, Das _O said:

vespatronic starts to decrease pre-ignition (?) at 4000rpm. at 100 km/h, assuming regular px 200 gearratio, your rpm will be around 6000rpm. so at 6000rpm ignition time is just a little later than 24° you got at 4000prm, way earlier than a static 18-19°.

 

 

Does that mean that I should set the ignition to 22-13??

Geschrieben

at least worth a try. with static ignition i always ran 19-20°. small non-alu polini a little less.

 

i always had problems at 100km/h, even more, runnnig behind cars. almost no throttle, no cooling from carb. even worse with big exhausts. reso kickin in at around 5.500 rpm and carb on "idle". besides ignition, maybe squish, i guess u need a richer mixture just above "idle jet", but i never pushed the si carb to the max, running vhsb atm, preferring the ability to set mixture by needles.

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    • Kannst mit Pappe Schablonen machen für die besonderen Stellen. Dann kriegste das ganz gut  hin. So hab ich es gemacht. auf einen Millimeter kommt es eh nicht an. Lieber etwas zu groß schneiden, reinhalten und notfalls nachschneiden.  
    • Was ist es denn für ein Gravel? Gibt ja recht viele, die vorn nur ein Kettenblatt haben und dann mit 1x10 oder 1x11 Gängen doch etwas limitierter sind als klassische Rennräder mit 2x10 oder bis zu 2x12. Ich habe mir ein Endurance Rennrad mit Scheibenbremse gekauft, da passen maximal 38er Reifen in den Rahmen, ist zwar noch nicht ganz das Maß von Gravelbikes, kommt aber schon nah dran. Der Rahmen ist halt auch eher gestreckt und Tourentauglich - kann jetzt aber nicht sagen, ob ei Gravel noch länger wäre.
    • Zur Klarstellung: Du möchtest obendrauf eine Dämmung machen, um in den Räumen drunter weniger Wärme zu verlieren?
    • Ich an deiner Stelle würde einfach das Gewinde am Silentgummi auf M10 machen, und dann ist der Fall erledigt. Bis du das Geld vom neuen Dämpfer verbraucht hast, kannst du so einige Gummis vernichten bei der Bearbeitung.
    • Man sollte nicht auf jede medienwirksame Aussage des orangefarbenen Clowns hereinfallen und alles immer sofort für bare Münze nehmen.   Wenn er mit seinem hundert Begrifflichkeiten umfassenden Kinderwortschatz herausplappert, dass er "Grönland annektieren", "den Panama-Kanal wieder unter US-amerikanische Vorherrschaft bringen" und "den Gazastreifen übernehmen und in eine hübsche Riviera umwandeln" will, so sind das doch alles völlig bekloppte Hirngespinste, die jeglicher Umsetzbarkeit in die Praxis entbehren und die der kleine, fette Kasper nicht verwirklichen wird, weil er es nicht kann.   Was er damit aber jedes Mal schafft, ist, dass wieder in den Medien auf der ganzen Welt seine psychopathischen Aussagen diskutiert werden und irgendwelche vermeintlichen Politprofis den Müll analysieren und kommentieren.   Und damit ist der armen Wurst wieder gelungen, was ihm regelmäßig gelingt: Die Welt in Atem zu halten, selber im Gespräch zu bleiben und seiner Gemeinde an Followern zu signalisieren, dass er in der Lage wäre, das Unmögliche für America möglich zu machen.   Beweisen muss er sein Geschwafel seltenst und ist meist auch nicht nötig. Denn den Deppen dieser Welt reicht die bloße Behauptung.
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