Zum Inhalt springen
  • Das GSF wandelt Links in Affiliate Links um, um ggf. eine Provision erhalten zu können. Gerne nutzen bitte, danke! Mehr Infos, wie ihr das GSF unterstützen könnt, findet ihr im GSF Support Topic.

Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Hi,

 

Due to loong(?) gearing, 24/64, and Vespatronic on 24-17*, I'm running to high cht when cruising...

 

So I've been advised to put the ignition to 22-15*...

 

But as you can see on the picture, it is not possible to turn the ignition plate more clovkwise to achieve that...

 

Do I need to modify the ignition plate, or am I thinking completely wrong?!?

 

 

31807fb136f71124c391b4bbe2bccfb9.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geschrieben

Ok, just was I was afraid of... [emoji12]

But at least my thoughts of adjusting the ignition was correct! [emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Geschrieben
vor 7 Stunden schrieb Svint1:

 

Hi,

 

Due to loong(?) gearing, 24/64, and Vespatronic on 24-17*, I'm running to high cht when cruising...

 

So I've been advised to put the ignition to 22-15*...

 

Do I need to modify the ignition plate, or am I thinking completely wrong?!

 

Honestly I don't know why you use a retarding ignition on this engine.

The engine may have a smooth power curve over the rev range and no lack or drop of torque at lower RPM.

So your engine don't need an ignition that runs on a higher timing at low revs.

I guess it will run fine with a standard ignition at 17 to 19° btdc.

Give it a try and go for a ride with a standard ignition. 

  • Like 3

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde Dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde Dich hier an.

Jetzt anmelden
  • Wer ist Online   0 Benutzer

    • Keine registrierten Benutzer online.


×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information