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Geschrieben

i am very close to buy a GS 150 but its not as the usual GS 150. i think that its a German model GS4, T4, messerschmitt or something like that. i really dont know the differences. its a vide frame vespa with 10 inch wheels. also the carb is on the cylinder. also the engine cowl secures with something different than a hook system. i started to search to find more info and photos via frame and egine numbers which start with VDS1T and VDS1M (and i found nothing on the net). maybe i could find year manufactured and photos because i think that the vespa i ll buy dont have all the original parts. is missing rear light, horn and maybe a handlebar (i am not sure the one it has it is for this model). can anyone help me or tell me where to search? i am sorry if i am not in the right section. if i am not please move my post to the right one. thanks

P.S. i attach a photo i found on the net and seems to be just like this one. 

800x600_dc57387d0481899957b7213eca760460.jpeg

Geschrieben (bearbeitet)

On the webside it's already sold...

There they say it's a 1958 model, but it has an indicator switch. Then it is a model later 1960 (VD2TS). The indicators are missing on the pics.

 

Nice ride!

 

... I didn't notice your P.S. :whistling:

Bearbeitet von ape61
Geschrieben

I think the engine number VDS1M is from a german GS3 Messerschmitt, one of the last models from Messerschmitt.

My Messerschmitt has this engine number but my frame number is VD2TS XXXX

Greets

Marc

Geschrieben

Vds1m ist doch Gs2, meine beiden hatten jedenfalls so einen motor verbaut...

Rahmenpräfix deutet ja auch dahin..

Fotos würden allerdings licht ins dunkel bringen.. :-)

 

Geschrieben

It is not a GS2 Messerschmitt, which would have the Cables outside...like an italian VS1.

It is an early Messerschmitt GS3...'58..still with the straight floorboard...and not the round one which is most known on a GS3.

It should had just one plate on the tunnel....two plates came later with the Augsburg GmbH .

Framenr. VD2TS 7001-10480. TYPE 112. Around 200 of them were also send to Douglas in England.

  • 3 Wochen später...

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    • Heute war eigentlich die Reparatur unserer Heizung fällig aber nachdem die neue Umwälzpumpe nicht passte, konnte ich kurz den Dämpfer probestecken.    Hatte es fast geahnt...der Ausgleichsbehälter vom Dämpfer passt nicht unter den Resoauspuff. Selbst mit Versatzblock oder Verlängerung wird das nichts. Also geht der Dämpfer Retoure und ein neuer BGM Stoßdämpfer, ohne externen Ausgleichsbehälter wird geordert 
    • baue grad 2 smallframes auf, eine pv und eine 90ss replica. beide werden mit passender crimaz 1.0 bremspumpen ausgestattet (nein ich will keine 2.0 und ich will auch keine 8.1), jeweils auf UNGEKÜRZTER pk gabel mit grimeca NT.   jetzt frag ich mich wie ich die bremsleitung von der bremspumpe am besten in den lenker legen kann jeweils, also welchen winkel beim fitting ich benötige.   ich hab da schon ein paar wilde konstruktionen gesehen wie diese hier an einer pv, wo mit einen 120° fitting nach unten gegangen wird, dann nach vorne und im bogen in den lenker.   das möchte ich eigentlich vermeiden wenn es möglich ist - habt ihr bilder von euren crimaz bremsleitungen bzgl pv/90ss bitte?  
    • Die Blackbox ist nur ein Spannungswandler auf 5V.... Tacho scheint einen zu haben!    
    • Die ganze Schraube mit Muttern ist selber gemacht. Plan war zuerst den Zentralheber da anzusetzen, das geht aber mit dem Auspuff auf beiden Seiten eher schlecht, weil man sehr weit raus muss um daran vorbei zu kommen. Deswegen habe ich ja den Heber über Prismen am Unterboden gemacht. Da war die Schraube aber schon gemacht und die sieht halt schon geiler aus als die Originale. 
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