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Geschrieben

hier mal etwas neues aus NY:

police on Piaggio

SECURITY

Calling All Scooters? Officers Will Patrol With a Putt-Putt-Putt

By MARY SPICUZZA

Published: August 27, 2004

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he New York City Police Department is preparing to mobilize a new tool to prevent chaos during the Republican National Convention - a fleet of sleek, stylish Italian scooters. The police have purchased 300 scooters made by Piaggio, the company that created the Vespa, Police Commissioner Raymond W. Kelly said yesterday.

Along with giving officers a taste of "La Dolce Vita," the scooters will allow the police far more mobility as they seek to control the protests or get to trouble spots. The BV200 scooters, which cost the city about $2,800 each, can help the police maneuver through congested streets and can even be driven on sidewalks if necessary.

"We wanted to increase our mobility, our flexibility," he said. "The scooters give us the ability to respond quickly and properly."

Scooter officers have been training on the Piaggios for about two months, and may all be deployed in the days leading up to and during the convention, Mr. Kelly said. Ten platoons consisting of 250 uniformed scooter officers will be on patrol, riding near Madison Square Garden and throughout the city, he said. The uniformed platoons, which include captains, lieutenants, sergeants and other officers, will be riding customized white scooters decorated with blue department decals and the department motto.

An additional two platoons of plainclothes officers riding unmarked scooters will also be cruising around the city, Mr. Kelly said.

Costantino Sambuy, the president of Piaggio USA, said he was not worried that new police purchases may interfere with the company's hipster image. In fact, he's counting on it.

"We're looking forward to people seeing it as less hip and more mainstream," Mr. Sambuy said. "The police getting the scooters is a sign that they're becoming a part of the urban landscape."

He said police officers in countries like Spain, Italy, Romania and Hungary have been patrolling on Piaggio scooters for years.

Mr. Kelly, a longtime scooter fan, said he planned to try riding one of the Piaggios, "but not before the convention."

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    • Du könntest eine Aluplatte und einen 2ohr Stutzen (siehe Link von Gerhard) nutzen. Oder du nimmst einen (aussen größeren) Rotax Max stutzen, drehst den passend nach aussen und setzt neue Bohrungen.   Das Problem ist und bleibt die Innenkontur.
    • Gestern das Rücklicht aufbereitet. Von Alu oxidiert zu Alu poliert.                     Dazu noch neue Dichtungen innen und außen.     Der Kickstarter ist gebrochen. Vielleicht hat der Vorbesitzer probiert, den festen Motor zu starten.   
    • Die Umstellung von 2 auf 3 Bolzen erfolgte mit der Einführung von ETS (1984) und PK50S Lusso (1985). Lusso-Motoren hatten erstmals auch eine 20-mm-Kurbelwelle.
    • Was willst Du denn hören? Der Zylinder kann nicht mehr oder weniger als alle anderen auch. Wenn Dich interessiert, welcher Auspuff wo liefert, dann sieh dir die entsprechenden Auspufftopics an.   Am Zylinder selbst ist nicht viel anders als beispielsweise beim ET6 oder GS58-R. Für letzteren gibt es schon eine ganze Latte an Kurven und Daten. Aber selbst an den Infos zum GS58 (ohne R) kannst Du dich grob orientieren, so lange da eine Banane oder ein zahmer Reso dran hängt. Ob das dann irgendwo ein halbes Pferdchen mehr oder weniger drückt ist doch erstmal egal.   Was Bedüsungstips betrifft kann ich mich nur nochmal wiederholen: Das musst Du selbst herausfinden. Die grobe Richtung passt ja schon. Ansonsten fehlen hier für eine realistische Einschätzung jede Menge Infos. -Was ist mit den DS-Steuerzeiten? („Ich hab da mal ein bisschen gefräst“ bringt niemanden weiter.) -Ist da ein Luftfilter im Spiel und wenn ja welcher? - Die Frage nach der Einlassbearbeitung ist auch noch offen. - Passt der Krümmer überhaupt zum Zylinder? VMC hat ziemlich große Auslässe, ich vermute wenn Du das nicht angepasst hast knallt Dir das Abgas direkt gegen die zu kleine Flanschplatte.    
    • Geile Lösung! Hast du einen Link zu den BFA Teilen. Da bekomme ich wieder Lust auch nochmal was gedrehtes zu bauen!
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