Zum Inhalt springen
  • Das GSF wandelt Links in Affiliate Links um, um ggf. eine Provision erhalten zu können. Gerne nutzen bitte, danke! Mehr Infos, wie ihr das GSF unterstützen könnt, findet ihr im GSF Support Topic.

Devil inside


Joao56777

Empfohlene Beiträge

The devil inside engine. How they achieve 235cc and reach 150 km/h and almost 30 PS

with 60 mm crank? the suzuki piston is NOT shorter than 211 Malossi mhr, so, only reach 221cc

 

http://devilinside.de/Devil_Inside_Racer/Evo_1_old/evo_1_old.html

http://scooter-fr.chez-alice.fr/devilevo1.htm

 

Could you help me to solve this question?

And, if you know, how to solve the problem of cycilinder water circulation inside of cylinder malossi basket.

 

Regards

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

They reached the 235ccm with a bigger bore of the cylinder. It is a steelliner-conversion.

 

In the 90s every scooter with a Malossi 210 or TS1 with big Dello-Carb did 150km/h ;-) 

Bearbeitet von ???
  • Haha 3
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Do the maths man!

3.14*60mm*(70mm(Suzuki piston)/2)^2=230ccm

 

Standard 210 Mallossi without steelliner conversion and without watercooling crap is good for more than 27hp (Thats what the Devilsinside guys apparently had).

Watercooling is anyway bullshit for a PX200 engine and adds more problems than it helps.

 

Edit: If its 235ccm, than it was a 70.5mm bore.

Bearbeitet von madmat
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 2 Monate später...

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde Dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde Dich hier an.

Jetzt anmelden
  • Wer ist Online   0 Benutzer

    • Keine registrierten Benutzer online.


×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information