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Geschrieben

will auf meine GTR mit Sprint-Gabel vorne wie hinten Bitubo-Stoßdämpfer draufbauen. hinten ist es ja problemlos möglich, aber wie sieht es vorne aus? Will mir keine PX Gabel drangeben. kann ich einen Bitubo Stoßdämpfer so modifizieren, dass er vorne auf Sprint-Gabel passt?

Geschrieben

geht mit einem PK Dämpfer "upside-down"..., ist aber aufwendig.

Details wurden mal in einer Motorroller-Ausgabe publiziert, und auch schon mal hier irgendwo reingestelt. Bezog sich zwar auf GS4 Gabel (?), aber das wäre ja egal....

Wenn's keiner parat hat, müßte ich mal meine Unterlagen durchkämmen....

Geschrieben
geht mit einem PK Dämpfer  "upside-down"..., ist aber aufwendig.

Also der normale PK Dämpfer entspricht dem der PX bis auf das er etwas kürzer ist.

Oder meinst Du den der PK 50 S oder V50?

Geschrieben (bearbeitet)

Geht mit V50 Bitubo. Anleitung kann ich dir bei Interesse schicken, hab ich irgendwo auf Festplatte.

Oder schmeiß mal die Suche an, das ist hier auch schonmal gepostet worden, vermutlich unter Oldies.

Edith: Ich war mal so frei Bitubo Umbau

Bearbeitet von Hannibal

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    • Mal ne neue Technik....   Duselige Fragen, mit ebensolchen beantworten.  
    • @toneless yep, either a dello engineer helps or a sectional model. Who is willing to cut his VHSH for investigation?  I fully agree, that there is more behind than just putting the jets sequentially into one and the same borehole. 
    • Sorry for writing in English.   As far as I know, the outer ND acts as an extension and also as a "needle valve" for the independent idle circuit.    The ND should be a little larger than the emulsifier jet but I believe #120 ND will mess with the atomization at lower rpm.   Similar to installing a #400 needle valve in an engine that already has a fuel pump.   In the VHST series, Dell'Orto used emulsifier and ND in one piece. So it was always B40 and #40 ND connected together. I don't know if this worked ok but they must have a good reason to offer them separately for the VHSH and it's bigger brothers.      Keihin and Mikuni only use the emulsifier tube but pilot hole is directly above and almost instant. Dellorto uses a "chamber" and a more sophisticated system with the progression hole but there is not a lot of good info out there.    Who can convince a Dellorto engineer to come and enlighten us?    P.s I recently learned from a guy in Italy that Dellorto main jets are "accurate". A so-called CNC machine tests all main jets with compressed air and even if a main jet is bored to e.g #0.14mm it may not be stamped as #140 because of a burr or the shape of the cone of the drill that may make it behave like #130 or #150, so it will be stamped accordingly.    I am an amateur machinist and I do know that cutting tools do wear with each use so the Dellorto testing machine might be a more accurate way of thinking. Who knows.     
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