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Geschrieben

i want to build engine base in px125 cases. is to carry pav40. 1 or 2 person

 

I wanto to use Pinasco crank 62mm , box exhaust and carburator S.I 26/26 or maybe S.I28.  I allready have pinasco flytech in engine.

 

i need you help to decide to choose good torky cylinder. in my head i have this:

 

- pinasco magny cours : will land in +- 126/176 timings. i allready made one in 60mm crank and is really power in low and medium rpm

 

- Vmc stelvium : really power in medium and high rpm in 60mm stroke. will have good timing in 62mm stroke

 

- bgm 177: never install

 

- malossi sport: never install

 

what you choose? why? if you have dyno fantastic please show!

Geschrieben

Stelvio no experience so far, but will built my next engine on and us a SIP 60/110 crank.

BGM with 60/105 and BB Touring exhaust has power everywhere and from below, pretty sure this will easily handle such higher load;)

What gearbox setup do you have?

Geschrieben (bearbeitet)

BGM177/187cc rotary valve with 60mm PX200 BGM Touring crankshaft (casing milled for wider 200cc crank web).

Cylinder with opened up transfer ports at the base, matched casing. 
Exhaustport and diameter NOT modified.
Raised compression (12.3:1)
Std. port timings (~172°/122°, no base gasket, only 5mm Spacer to equalize longer rod of 200cc crankshaft)

Exhaust BigBox Touring (BBT)

Measured in 3rd gear.

Pulls easily a 24/62 straight primary gear on PX125 EFL gearing.

 

bbt.thumb.JPG.abb111a0cfdfd4057d51da77e221e66f.JPG

 

 

Compared to some Polini221 setups

RED: BGM177 rotary valve

GREEN/BLUE: Polini 221 rotary valve

 

bgm177_vs_polini221.thumb.JPG.faa2000cae93c5e82d9fc48f45a2db21.JPG

 

 

 

 

Bearbeitet von Angeldust
  • Like 2
Geschrieben

i would reduce to BGM vs Stelvio.

Had both. both o.k.

Most Important is to do the setup carefully. Not just throw parts into the engine !

if you want slightly higher revs and more ground clearance, the polini exhaust will be handsome to setup.

page 33.

the small lth box , i had first , wouldnt fit your purpose. then i took the polinibox.

the rotary valve had 117 and 67 deg

cylinder timings slightly altered.

23 65 is optimum for me. you could choose 22 65 gears.

si24 carb and optimized the intake channel.

standard bgm crank with 5mm cut off to be open longer. 21 hp at 6800 rpm roughly with the vmc. and 122 176 timings.

the bgm will be similar.

 

Geschrieben

You could gain even more torque with a reedvalve inlet and 30mm carb without too much finetuning (as needed with rotary valve).

60mm crank is good für reasonable timings.

Geschrieben

thanks for your reply

 

 angeldust : 26nm is amazing congrats

 

I like RR box but is not switable for this Project, i agree.

 

i see in fórum one engine with pinasco magny cours and crank 62mm and 23 hp and good curves but can not find it....

 

the is some dyno with bgm and crank 62mm?

 

regards

  • 3 Wochen später...
Geschrieben

After open engine i see that valve is scratch... so reed valve will be...

 

In my mind quattrini m1xl with 60 crank... but what? Full circle or bell or like original?

 

Thank you

20200918_093749.jpg

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    • Kleine Bohrungen mit geringeren Leistungen und geringerer Auslaßsteuerzeit erhöhen die Überlebenschance. Zudem fährt man auf der Rennstrecke nur gelegentlich, trägt Schutzkleidung, hat keinen Gegenverkehr und rechnet damit, dass auch mal was schief gehen kann.   Bei einem M200 mit ehemals 200° Auslaßsteuerzeit sind da aber ganz andere Kräfte am Werk als beim Zündappzylinder. Zudem lese ich heraus, dass im Zündappzylinder "nur" JB Weld verbaut ist und dass das Konzept wie im M200 (Aluzylinder-JB Weld-Alueinsatz) noch gar nicht von dir getestet wurde (von mir allerdings schon)? Und auf der Straße kann ein Motorschaden ganz andere Auswirkungen haben als auf der Rennstrecke.   Bitte macht das nicht, da kann jemand ernsthaft zu Schaden kommen! Das ist es nicht wert! Mit Glück ist danach nur die 2k Karre Schrott, mit Pech auch der Fahrer und weitere Verkehrsteilnehmer!   Ich persönlich bin ein großer Fan vom Reparieren und mache das auch selbst oft. In dem Fall ist das für mich aber leider ein Unglück mit Ansage. Und ich bin mir sicher, wenn man den Einsatz entfernt und den Zylinder etwas tiefer setzt, kann man mit einem passenden Auspuff (den kann man ja eintauschen falls er nicht passen sollte) einen gut fahrbaren Motor bauen, bei dem zumindest diese Angst nicht mitfährt. Ohne Zusatzkosten.
    • https://www.t-online.de/finanzen/aktuelles/wirtschaft/id_100539196/ktm-stellt-insolvenzantrag-motorradhersteller-aus-oesterreich-vor-pleite.html
    • Klingt an sich doch ganz gut und deine 50-60 solltest du drinnen haben. Mir fehlt die Info, welche Kupplung und Glocke du fährst. Schau auch mal auf die Beläge. Wenn diese Alt sind oder abgefahren, bitte gleich ersetzten. Und zum Abstimmen auch an die Vario-Gewichte denken.   Zu 1. Ja 13/13 reicht. Als Luftfilter würde ich die den Malossi empfehlen. Falls man merkt das wenig Luft durch geht, kann man da zusätzliche Bohrungen rein machen. Zu2. Ich persönlich probiere immer von Richtung schwach zu stark. Also eher mit der Polini GDF in Blau anfangen und falls was rutschen sollte, die Malossi Gelb. Die Kupplungsfedern musst du testen was für dich am besten ist. Würde da eher auch schwach, also mit Schwarz anfangen und dann evtl. Gelb testen.    
    • Aber nicht lieferbar   Steht auch im Beitrag. Bin aber in der Bucht bereits fündig geworden.
    • Die Motogadget?  Ich hab halt momentan noch die normalen Blinker dran... mich stört irgendwie dass dadurch der Lenkkopf so "lang" wirkt! Da sind die Motogadget halt ne geile Alternative... wenn sie grad nur nicht so schweineteuer wären...
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