Zum Inhalt springen
  • Das GSF wandelt Links in Affiliate Links um, um ggf. eine Provision erhalten zu können. Gerne nutzen bitte, danke! Mehr Infos, wie ihr das GSF unterstützen könnt, findet ihr im GSF Support Topic.

Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Hi fellow Lambretta nerds,

 

Please excuse my asking questions in English.

 

Has anyone used the OKD rear shock that Casa performance and SIP are now selling? If so, what are your thoughts?

How does it compare to BGM's rear shock?

It's listed as 305mm so 5mm longer than a stock ser 3 shock, will it be ok with a TS1 engine?

 

https://www.sip-scootershop.com/en/product/shock-absorber-okd-rear_22058910?usrc=rear shock

 

Thanks!

Geschrieben (bearbeitet)

Longer shock is usually good for expansion exhaust to provide extra clearance at the rear end of the floor board and between the exhaust belly and the street..

Bearbeitet von JOB
Geschrieben
vor 8 Stunden schrieb JOB:

Longer shock is usually good for expanding exhaust to provide extra clearance at the rear end of the floor board and between the exhaust belly and the street..

 Yes of course but if the shock is too long then you run into issues with the inlet manifold touching the frame tube. I've since read that this shock is adjustable in length which SIP doesn't appear to list on their site.

 

https://www.riminilambrettacentre.com/en/new-okd-rear-shock-black-edition-lambretta-s1-s2-s3-sx-gp-lui.html

 

"Length adjustment by 10 mm"

  • Like 1

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde Dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde Dich hier an.

Jetzt anmelden
  • Wer ist Online   0 Benutzer

    • Keine registrierten Benutzer online.


×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information