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Geschrieben

Hi

Which frame reinforcements are the most useful, to make the frame flex less with the engine when curving?

Yes, the silentrubbers, but that is not the problem.

The engine shakes sideways both horisontally and vertically in the svingarm pivot. Would it be advisable to to "deaden" up around the pivot or to stiffen the frame the whole way from the pivot to the shockabsorber mount? Or both? Anyone have similar problems with a cutdown?

Any tips and recommendations are welcome.

thanks

truls

Geschrieben

On my british sports car I exchanged all rubber/Steel bushings with nylon bushings on the front axle. They are very rigid but they don´t seem to have the play wich comes with the normal rubber silent bushings. Just check if find some similar nylon bushings at your local automotive store. Together with some shimming you should be able to eliminate this unwanted motion of the engine.

Geschrieben

Thanks for the reply,

as it seems, it is not the engine that flex in the frame, but the frame that flex with the engine, as to make it clear, the flex makes the rear wheel move in unwanted directions during cornering.

What I'm looking for are modifications to stiffen up the frame, and to make it more rigid.

The silent rubbers are in proper condition, and I think the frame is too soft to take advantage of stiffer bushings.

If there are any ideas on how to stiffen up the rear frame it would be much appreciated.

thanks,

truls

Geschrieben

Hi Truls,

one possibility to find out where the carriage flexes is to cover the areas being suspect with a hardening, removeable fluid (I haven´t got a glue which one to take - any suggestions? Sugar solved in water???). Then tilt your scooter, push it really hard as if you would corner - the cracks in the hardened fluid shall enable you to find out where it flexes.

Generously stiffen these areas by welding a second layer of sheet onto them and neighbouring areas.

I have not done this myself - it is only an idea!

BTW: Better than resilient rubbers or nylon bushings are >AMPEP-spherical bearings< from SKF. GoTo: http://www.skf.com/portal/skf/home/product...ng=en&newlink=3

cheers

Marcus

Geschrieben
a hardening, removeable fluid

why not cover it with a thin layer of wax from a candle?

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    • Ja alles kein Problem, meine Tochter zählt die morgen durch, damit ich den Preis kalkulieren kann. Stückpreis wird 1:1 weitergegeben also ca. 50 Cent oder so. Muss dann noch A5 Versandtaschen aus Wellpappe besorgen und dann kann's losgehen. Den Erlös spende ich dem GSF @Mike
    • Moin.   Ich bin in der letzten Saison 4500km mit meinem Egig 187 Motor gefahren und finde den Zylinder fantastisch. (vorher Polini GG mit 20PS und 16NM)   Leider hat der Kolben 2 mal geklemmt. Dies passierte beide male nach einer längeren fahrt bei 120km/h. Ich bin schon über eine Strecke von 10 km 110-115km/h gefahren und da hat es nicht geklemmt. Nach dem ersten mal hatte ich den Zylinder direkt gezogen und festgestellt, dass es nicht schlimm war und die Kolbenringe auch noch komplett frei waren. Nach dem zweiten Klemmer habe ich nichts weiter unternommen und bin die restliche Saison weiter gefahren und war auch nochmal auf dem Prüfstand.   Nun würde ich das Problem mit den Klemmern schon ganz gerne lösen. Vielleicht bekomme ich hier ja ein paar Anregungen woran das liegen kann. Beim zerlegen des Motors habe ich auch festgestellt, dass einer der Stehbolzen sich verfärbt hat. Könnte es sein, dass das einer der Zylinder ist, wo die Löcher oder Lochabstände nicht so gut passen? Draufschieben lässt er sich allerdings ganz gut. Oder liegt es doch eher an der Kühlung oder dem Vergaser?     Das Setup: -Egig 187ccm auf SIP Gehäuse (130/190/ QS 1,25) -Mamba S 1,5mm -34mm VHSB mit dem gelben Fabbri Filter (HD178/B38/K57 clip mitte/ DQ266) -Overrrev Zündung (18Grad/ Zündkurve weiß ich gerade nicht) mit GPone Lüfterrad -2.34 Primär und kurzer 4. Gang       
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