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broke piston bottom


FurlanPx

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Hi, I've got a problem, when I was working on my polini 177's piston, it falled down from my hand and a small piece was broked. So..what do you think? I have to change the piston? or can I cut away a "ring" of piston bottom to make all the same? If I do this, the power will rise surely, but the reliability? :-D

pistonerotto.jpg

the red sign is the piece broked.

Thanks all,

bye Marco from Italy

Bearbeitet von FurlanPx
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I would smooth the (red marked) area with the grinder (remove all sharp edges) and then let it as it is. If you want you can make the same cutout on the other side to be symmetrical...I don´t think this will affect reliability....(you should not remove the complete "ring"...thats too much material for no further advantage)

Bearbeitet von Andre
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ok, and If I remove a "ring" like in this pic? I think it's better for the balance, and also for the performances, but in this case I don't know if it is reliable

ring.jpg

:-D LOL yes the position is changed, I signed the wrong position early ;) this is the right position of the broken piece :-D

bye Marco from Italy

Bearbeitet von FurlanPx
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Keep in mind that the bottom of the exhaust port shall not be exposed when piston at top dead centre. If you remove the utter ring this may or may not happen. Also if you remove the ring all the way round piston skirt becomes pretty thin below the boost port window.

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Just do, what Andre said. :-D

If You cut down the whole ring of the piston-skirt, you would increase the inlet-timing too much.

Wrong balance should not be a problem. The broken and smoothed material of that edge is not more than a few gramm. It"s a cast piston, no forged one. So it"s not the very best in balance from the beginning . :-D

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only to be precise, on my 177 piston there is no connection between the both ends of the piston skirt on the inlet side (like a ported 136 malossi one).

and this has got no effect on the timing, because a regular vespa motor is not piston controlled but "drehschieber"- or "membran"-.

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    • Bilder sagen mehr als tausend Worte.   Übrigens, top erklärt @mmstar   Von einem Anbieter von Läppwerkzeugen zur Ansicht ausgeliehen. Ich arbeite ja nie mit so feiner Läpppaste, aber hier sieht man, was an Rundheit erreicht werden kann.   Da kommt einfach kein anderes zerspanendes Verfahren nur im geringsten an diese Ergebnisse. Noch dazu bei Teilen wie unseren zerklüfteten Zylinder'n, für die Stösselbohrungen z.B. an Einspritzanlagen unumgänglich!
    • Wobei die S&S-Befestigung top ist, hab ich bei meiner T5 verbaut. Jedoch passt die ja nur auf PX Gabeln und nicht PK. Und ich möchte ja PX Federbein mit PK Gabel in meinen Sprints verbauen. Beim SIP gibts wohl passende Ankerplatten für PX Federbein in PK Gabel.   Ich teste das sobald ich die Verkürzungen habe
    • Ah, good to know @Das O. Hatte es erst kürzlich mit sascha davon, dass sie den lagersitz nicht immer tiefer setzen und teilweise nur den koti höher legen (in kombi mit dem 145er adapter). ich überleg mir das mal mit dem kurzen dämpfer. mir würde ein „extremerer“ look mehr gefallen, ab das lässt die konstruktion nicht zu..   Sowas fänd ich glaub ganz geil. Auch wenn mir bewusst ist, dass das nicht geht.   edit: wenn ichs mir nochmal anschau isses doch zu tief.. vorallem in kombination mit höher gesetztem heck.    naja, der winter ist ja lang 
    • Du hast das Problem also bei einer ACMA GL ? Hatte ich auch 2 in den letzten Jahren ( immer mit originaler Kupplung ). Bei beiden war das schon nicht ganz easy die Kupplung zu betätigen, ist ja auch ein kompletter Wahnsinn wir der Zug um 7 Ecken verläuft.  bin gespannt wie du das lösen kannst....
    • Ich denk das sollte passen. Denk aber auch an die passende Mutter da dat Teil ja Feingewinde hat.
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