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Pro Porting smallframe close ratio 4th gear


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:-D personally I found the man a complete waste of space and time in fact I would call him a :-D

hi marc,

sure this here is the right place to work on your personal vendetta?

barlow war am wochenende am ring. wenn jemande das dringende bedürfniss hat denke ich schon dass ein kontakt etablierbar wäre. so wie ich das verstanden habe pendelt herr barlow zwischen den usa und gb und ist von daher nicht immer direkt greifbar. ich kenne allerdings jemanden der jemand kennt usw., lange rede, kurzer sinn: ich könnte im zweifelsfall zumindest versuchen was weiter zu leiten.

@martin w:

mein taffspeed ist da noch mal wig verschweißt. das hält (bei mir). eventuell solltest du auch mal bei einem versierten schweißer vorbei schauen. das ist kein großer akt, und wenn das zahnrad an sich hält könnte dass das problem eventuell beheben.

Bearbeitet von amazombi
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hi marc,

sure this here is the right place to work on your personal vendetta?

barlow war am wochenende am ring. wenn jemande das dringende bedürfniss hat denke ich schon dass ein kontakt etablierbar wäre. so wie ich das verstanden habe pendelt herr barlow zwischen den usa und gb und ist von daher nicht immer direkt greifbar. ich kenne allerdings jemanden der jemand kennt usw., lange rede, kurzer sinn: ich könnte im zweifelsfall zumindest versuchen was weiter zu leiten.

@martin w:

mein taffspeed ist da noch mal wig verschweißt. das hält (bei mir). eventuell solltest du auch mal bei einem versierten schweißer vorbei schauen. das ist kein großer akt, und wenn das zahnrad an sich hält könnte dass das problem eventuell beheben.

No vendetta with Harry - He knows what he did and he's paid the price. Grand Prix Scooters and I have had so many people moaning about Harry about his gears breaking because they have been case hardened too hard (both PX and SF) that I'm fed up being the one people contact for help.

I have had gears made with the help of a fellow SF racer in the UK with no problems what so ever and a damn sight cheaper than what Harry wanted for them. I've even felt obliged to offer these as a replacement.

Just as a matter of fact here.... Harry has had to reimberse several customers regards engines not being done and gears breaking, also he has been threatened with violance by more than one, according to those at Grand Prix. He let Grand Prix down badly over his supposed move to Brighton and although still friends with those at Grand Prix he will know longer be doing any tuning work for them in the immediate future.

I fell out with him for personal reasons and because in 16 months of him having my engine he did 10 minutes porting work on it and nothing else.

These are the facts and you can either believe them or bury your head in the sand like Harry does.

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No vendetta with Harry - He knows what he did and he's paid the price. Grand Prix Scooters and I have had so many people moaning about Harry about his gears breaking because they have been case hardened too hard (both PX and SF) that I'm fed up being the one people contact for help.

....these are the facts and you can either believe them or bury your head in the sand like Harry does.

cannot see anybody of the guys here bothering you while trying to get in touch with barlow, to me it looks as if you'd jumped to the front without anybody in particular pressing you to do so.

btw: i don't give a fuck what the facts may or may not be. i didn't buy one of the gears, and i'm not barlow either. i just fail to understand why on earth anybody would rise to the occasion by stating in plain words that the manufacturer in question is of a dubious character, and that he has not done any work on a cylinder, fridge, your behind for the last decade or whatever. i cannot see in how far this relates to the failures of a part with a possible design problem. what i do understand though is that you and barlow seem to have a problem. fair enough. you'd better sort that out with him though instead of using an internet forum to do the washing in public. from my (german) understanding this looks lika a rather singular lack of style, not like trying to be helpfull.

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bei mir hat sich das verpresste Zahnrad auf der Nebenwelle gelöst...

Sprich ich kann den 4ten zwar einlegen, habe aber keine Kraftübertragung :-D

Bitte mal n Foto machen wenn du die Nebenwelle raus hast...

Und Oli-san bitte auch. Klingt ja ziemlich identisch...

Bin monstergespannt.

Gruß, jan

P.S. Beileid...

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neuigkeiten von herrn barlow:

die getriebe sind nach den vorgaben eines britschen getriebeexperten entstanden, nach dessen einschätzung hätte einen presspassung (wie übrigens bei automaticas durchaus üblich) ausreichen müssen. offensichtlicht tut sie das aber nicht, und herr barlow will deshalb die bereits verkauften getriebe zur nachbesserung zurück haben. wie die betroffenen das regeln ist am besten mit ihm selbst auszumachen. seine aktuelle mail-adresse ist [email protected]

iss scheiße das sowas passiert, sollte nicht, kann aber halt. wenn das mit dem nachbessern klappt würde ich denken alles ist cool.

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Wenn das so funktioniert bin ich ein happy bunny.

Wäre ich sonst aber auch. Klar ist das ne blöde Sache, wenns einem das Getriebe verwickelt. Trotzdem kann man (muss natürlich nicht) davon ausgehen, dass ab und zu auch was schief läuft.

Hab gehört der eine oder andere frisch montierte Malossi oder Polini hat auch schon mal geklemmt.

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Das ist zwar irgendwie doof für die Leute die es schon eingebaut haben oder hatten und es jetzt wieder ausbauen müssen/mussten, aber ich finde die "Rückrufaktion" mehr als korrekt.

Sowas macht nicht jeder, da gibt es andere die sagen zwar erst ja lass mal kommen das Teil, wenn man sie auf ihre Fertigungsfehler hinweist und machen die tollsten Versprechungen, aber wenn sie dann eigentlich mal am Zuge wären, kommt nix mehr (noch nichtmal mehr ne Antwort).

Mathias, ich denke Du weisst wen /was ich meine, werde mich dann denke ich mal diese Woche nochmal mit Dir in Verbindung setzen, geht mir nämlich langsam auf den Sack die Geschichte.

Bearbeitet von 136H2OThomas
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Mathias, ich deke Du weisst wenn /was ich meine, werde mich dann denke ich mal diese Woche nochmal mit Dir in Verbindung setzen, geht mir nämlich langsam auf den Sack die Geschichte.

klar mach das.

ich hoffe das haut hin mit herrn barlow. hatte ihn dann irgendwann am apparat, und er klang, für mich, überzeugend betroffen. wenn das mit dem nacharbeiten hinhaut ist ja alles gut.

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mal sehen, was ich aus meinem gehäuse ziehe.

aber schon jetzt: ist es nicht günstiger den lokalen schweißer zu nutzen?

kann schon sein. ich weiß halt nicht wie das mit der härterei aussieht. wird beim schweißen ja doch warm. von daher könnte es sein dass das vorher enthärtet, dann geschweißt, dann gehärtet werden sollte. hab' ich aber keinen plan von. mein lokaler schweißer hier eventuell halt auch nicht.

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cannot see anybody of the guys here bothering you while trying to get in touch with barlow, to me it looks as if you'd jumped to the front without anybody in particular pressing you to do so.

btw: i don't give a fuck what the facts may or may not be. i didn't buy one of the gears, and i'm not barlow either. i just fail to understand why on earth anybody would rise to the occasion by stating in plain words that the manufacturer in question is of a dubious character, and that he has not done any work on a cylinder, fridge, your behind for the last decade or whatever. i cannot see in how far this relates to the failures of a part with a possible design problem. what i do understand though is that you and barlow seem to have a problem. fair enough. you'd better sort that out with him though instead of using an internet forum to do the washing in public. from my (german) understanding this looks lika a rather singular lack of style, not like trying to be helpfull.

Sorry, but you were the one that brought into question that he and I had a problem - I just explained it roughly. I have had to deal with several complaints regards the gears as I posted the thread up on here and so people assumed I was in partnership with him.

If you have a problem with me then please direct it to me in a personal e-mail ([email protected]) not on here as I don't want to keep writing it. My only concern was simply for the people that have bought the gears (the PX short forth brakes as the case hardening is too hard and it seems from the photos that because the SF 4th is a pressed fit and not welded as the Taffspeed, MB Developments and NFK gears were, that the tolerances are wrong on at least a few.

Mr Barlow just seems to have been ignoring his customers which is unlike the person I was once friends with. I saw every stage of the build up of these gears and thought he had everything correct - but as he was relying on outside company's to do the work I guess their tolerances were not as good as Mr Barlow's.

The only reason I mentioned Grand Prix Scooters was simply because they too have had to deal with irrate customers of Mr Barlow's. The fact I mentioned my own reason's for taking my engine back was quite simply that he didn't do anything. He is a good tuner I am sure of it as I own his old Cannonball Run "Nelson PK" that has been reliable apart from one timing issue that was my fault, but the guy puts off doing things until he is forced to do it, which I feel is unprofessional and one he has admitted on numerous occasions.

The most important thing as far as I'm concerned is that people don't get ripped off by anyone when it comes to bespoke parts. Mr. Barlow knew his PX gears were faulty and I assumed that he had done the SF gears correctly though I wondered why he hadn't welded them when the other companies had.

I hope this is the end of the whole sorry tale as I am fed up of being associated with these gears, so please don't shoot the messenger - I simply felt it my duty as a scooterist to let people know what and who they are dealing with.

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btw: i don't give a fuck what the facts may or may not be. i didn't buy one of the gears, and i'm not barlow either. i just fail to understand why on earth anybody would rise to the occasion by stating in plain words that the manufacturer in question is of a dubious character, and that he has not done any work on a cylinder, fridge, your behind for the last decade or whatever. i cannot see in how far this relates to the failures of a part with a possible design problem. what i do understand though is that you and barlow seem to have a problem. fair enough. you'd better sort that out with him though instead of using an internet forum to do the washing in public. from my (german) understanding this looks lika a rather singular lack of style, not like trying to be helpfull.

By the way King Kool Funky was the last of many that have contacted me regards these gears!

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Heute kam eine Antwort. Hatte nach dem kurzen vierten gefragt, ob er denn eine neue Version in Naher Zukunft verkaufen wird.

HI I have a new gear being made now that is welded! bad advice the first time round, they will be ready soon,

I need exchange tree and 3-speed 3rd gear. cheers Harry.

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so jetzt hab ich meinen auch raus und er sieht o aus, wie vom kkf :puke: das ritzel sitzt noch auf der welle, hat aber minimal spiel und läßt sich runterhebeln...

jetzt die fragen:

hat wer ahnung vom schweißen des tannenbaums?

geht das überhaupt gut?

drei bohrungen in den tannenbaum, jeweils 120° und dann mit nem wig-punkt füllen?

oder tannenbaum flach anfräsen und dann füllen?

Oder alternativ zum Harry zurück und dann irgendwann wieder in den motor? (vielleicht)

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hat vielleicht mal jemand ein paar bilder von verschweißten nebenwellen?

oder ob harry barlow nach stockach kommt?

ok. erstmal ist es nichts mit nem kurzen vierten.

falls es jemanden interessiert, ich hab mit Harry telefoniert, ihm ist das alles sehr peinlich (immerhin hat er nen ruf als tuner) und er ersetzt die tannenbäume. man muß sie ihm nur zuschicken.

bei interesse kann ich die adresse weitergeben.

die email adresse, die matze gepostet hat stimmt.

so far so good, euer oli

p.s.: dann muß in stockach halt der olle gangsprung wieder mitfahren :-D

Bearbeitet von oli-san
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  • 2 Monate später...

Gibt´s hier Neues?

Reklamierte Nebenwellen zurückgekommen und vielleicht schon einige Kilometer abgespult oder so?

Oder jemand schon was von der geschweißten, "2. Serie" zu Hause? Ich frag ja selten nach Bildern, aber hier wär das wohl mal ganz interessant :wasntme:

Gruß :-D

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Leider hab ich keine Bilder mehr gemacht, aber in MARL hatte ich den Harry wieder drin und alles ist gut - er hält und paßt super zum Motor. Laut Harry sind beide Komponenten angefast worden.

Die Verschweißung ist schön klein, einmal rundherum. Danach ist die Naht noch ein wenig in der Höhe reduziert worden. Jetzt liegt nur noch die originale Erhöhung auf dem Lager, nicht die Schweißnaht.

Bearbeitet von oli-san
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