Zum Inhalt springen
  • Das GSF wandelt Links in Affiliate Links um, um ggf. eine Provision erhalten zu können. Gerne nutzen bitte, danke! Mehr Infos, wie ihr das GSF unterstützen könnt, findet ihr im GSF Support Topic.

Empfohlene Beiträge

Geschrieben

I take the opportunity of this thread to ask a question :-D

I'm still undecided whereas I should open my engine to change the 2.34 primary for a 2.55.

The good thing about the 2.34 is that it is less stressfull for the primary elastic thing and for the gearbox, even if the scooter is maybe less agressive...

BUT

My experience with the 2.34 (while I was jetting doing massive acceleration) is that the scooter start to lift the front wheel "by itself" in 2nd gear :sabber: , so I was thinking that maybe the 2.34 is fun enough... Actually I'm affraid of what could happen with the 2.55 :-D:-D and I'm also concerned about "reliability" (even if of course, this engine will brake one day :D)

My question is: According to you, does a 2.55 primary make sense on a ~17+Hp engine smallframe ?

P.S: Yes, I have a zirri short 4th ;-)

Geschrieben
My question is: According to you, does a 2.55 primary make sense on a ~17+Hp engine smallframe ?

<{POST_SNAPBACK}>

yes. :-D

depending on the powerband. I do need a short fourth gear, to keep going. the blue one is my current ride.

Geschrieben

Okay :-D that's interesting...

I guess I need a dyno diagram to see if it worth to keep or not the actual 2.34 primary...

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde Dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde Dich hier an.

Jetzt anmelden
  • Wer ist Online   0 Benutzer

    • Keine registrierten Benutzer online.


×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information