Zum Inhalt springen
  • Das GSF wandelt Links in Affiliate Links um, um ggf. eine Provision erhalten zu können. Gerne nutzen bitte, danke! Mehr Infos, wie ihr das GSF unterstützen könnt, findet ihr im GSF Support Topic.

NGK BR9EG Racing


didi70

Empfohlene Beiträge

Quelle NGK:

On the one hand, they will not provide any substantial extra power in series engines, and on the other hand, their life would be too short for daily travel.

But the use of racing spark plugs does make sense when permanently high speeds (>10,000 rpm) are linked with high specific power output (>100kW/l), as is the case with sport engines. Because in racing long service life is not of particular importance, the requirement is to be able to cope over a certain period of time without failing with the vibrations, thermal loads, and gas velocities arising at extremely high speeds (Formula 1 currently approx, 17 - 18,000 rpm). This is possible for the extremely cold racing spark plugs (NGK heat range 9-12) which are of a special streamlined design, preventing the "blow-out" of the spark due to turbulences of the fresh gas. Therefore, racing spark plugs are different to "normal spark plugs".

Bearbeitet von Fexsl
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde Dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde Dich hier an.

Jetzt anmelden
  • Wer ist Online   0 Benutzer

    • Keine registrierten Benutzer online.


×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information