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Geschrieben

Hi all,

I'm collecting some information about modifications for my Polini 177.

It is gonna be a valve inlet engine, standard stroke, 20mm cut crank, casing lightly adjusted, probably GS piston, GSF Kopf and modified exhaust...

I found this file, I know what inlet valve duration is, but I have difficulties understanding German.

How does this engine behave?

Could anyone tell me which is a good inlet valve duration for my setup?

I read around that I should not exceed 60°-65° nOT (I think I better keep closer to 60°), what can you tell me about the vOT side?

I'd like it for sport-touring with balanced low end power and high power and rather cheap on gas...

Carb will be a 24 SI (would ovalizing it be any good?) and standard exhaust.

Gruss :-D

Matt

index.pdf

index.pdf

Geschrieben
Do you all go with 19mm cut on the crank and 4+4 millimeters on the valve?

hello, i have tryed this a view years ago. it works very well a long time. i have also tried it with a 24:24si

and also with a 28php.

but a better setup is with membran and an worb5 crank called schaliwelle

sorry for my englisch :-D

Geschrieben
hello, i have tryed this a view years ago. it works very well a long time. i have also tried it with a 24:24si

and also with a 28php.

but a better setup is with membran and an worb5 crank called schaliwelle

sorry for my englisch :-D

Thanks a lot Max.

Good suggestion :-D I used to run a Polini 177 with worb5 crank and RZ Right but it was too noisy! It run excellent but expecially overhere in Italy, where it is not possible to make it streetlegal, I felt too much out of the low...

And so now I decided to go back to the valve.

Did you prefer the 24SI or the 28? How was it on fuel consumption? Which had better low end torque?

Gruss,

Matt

Geschrieben
Thanks a lot Max.

Good suggestion ;-) I used to run a Polini 177 with worb5 crank and RZ Right but it was too noisy! It run excellent but expecially overhere in Italy, where it is not possible to make it streetlegal, I felt too much out of the low...

And so now I decided to go back to the valve.

Did you prefer the 24SI or the 28? How was it on fuel consumption? Which had better low end torque?

Gruss,

Matt

hi there,

i have also a vespa witch ist working with the valve. but only with an 177dr. this machine works real good with the 24si and sito+, :grins:

i think with the 24si it is not so loud vs 28 or 30. :-D

how ever, you run out of the law with both versions, valve or not valve.

the problem to run out of law is the 177 polini. :-D

if only noise is your problem try another exhaust such as sito+ or t5-original,

then the police will not hear your 177,maybie ;-):-D

Geschrieben

Oh yes, I'd be out of law anyway, but at least they would not hear me so clearly! and Polini cylinder is not different from the standard cylinder to an unexperienced eye...

Ok so 28 makes more noise than 24, and then I'll go for the 24. And already thought about standard Sito, with this one Polini should sound a little more ...

Did you work the valve on your DR? 4+4?

Does the Sito + give something more than Standard Sito?

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    • Foliatec? Sip bietet welches an, das entfernbar sei, bein Foliatec auf der Hompage steht aber permanent. Unabhängig davon, finde ich das Ergebnis sehr gut. Es scheint ja auch noch gelb durch, so dass Du hoffentlich keine Probleme bekommen solltest.  Die Gläser werden von innen besprüht, oder? Muss man die Blinker dafür komplett ausbauen? Habe ich noch nie gemacht oder drauf geachtet.
    • Erinnerung! Ab heute kann man seine Kontaktdaten mitteilen! Ik freu mir!    
    • Soooo, nach langem hin und her, hat mein Bruder sich nun doch dazu entschieden den Malossi 166 wieder zu verbauen, da keine großen Kosten entstehen sollen. Die Kiste lief damit auch sehr gut bei unserer Kroatientour, sogar besser als meine originale 200er und den Klemmer hat er schließlich selbst zu verschulden. Außerdem ist seine Vespaflamme erloschen und die Kiste soll nach der Reparatur unter den Hammer.   Jedenfalls wollte ich den Kram nicht blind verbauen und hab mal SZ gemessen.   Einlass 130,5 Auslass 186,5   Ich denke, dass passt ganz gut zur SIP Perfomance Resotröte   Alllerdings komme ich nur auf eine QK von 1,1 mm, dass ist mir zu wenig.   Was ist euer Rat?   SZ so lassen und nur oben anheben oder doch noch am Fuß unterlegen?   Vielen Dank
    • OK - mit ein Bisschen gutem Zureden mit dem Schonhammer hat’s geklappt, den Stutzen mit dem Stopfen dicht zu kriegen. Im Endergebnis konnte ich dann über den Auspuffstutzen die Luft zur Entlüftungsöffnung der Kupplung über den Ballontester rausdrücken :/ Das heißt wohl, dass der Wellendichtring kupplungsseitig hinüber ist? - einen anderen Weg für den Überdruck erkenne ich nicht. Das Symptom, dass die Getriebeöl verbrennt und sich nicht das Öl mit Benzin verdünnt, deutet allerdings darauf hin, dass der WeDi in beide Richtungen durchlässig ist, oder?
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