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Geschrieben

The skirt of my Polini 177 suprisingly :-D broke !! :-D

1. The question is, can I put a DR on my cases that I have enlarged to fit the Polini ?

2. Can I work the DR so that it has the same base as the Polini ?

3. DR + Polini head is better than original DR cylinder head ?

Last one, :-D

4. Can someone give me a link on the topic discussing the DR tuning ?

KTy :grr:

Geschrieben
The skirt of my Polini 177 suprisingly :-D broke !! :-D

1. The question is, can I put a DR on my cases that I have enlarged to fit the Polini ?

2. Can I work the DR so that it has the same base as the Polini ?

3. DR + Polini head is better than original DR cylinder head ?

Last one, :-D

4. Can someone give me a link on the topic discussing the DR tuning ?

KTy :grr:

try this:

http://www.germanscooterforum.de/index.php...c=52300&hl=

http://www.germanscooterforum.de/index.php...44&hl=dr135

http://www.germanscooterforum.de/index.php...44&hl=dr135

a guy calles dr177(!) has lots of links in his signature too...a bible.

Geschrieben
The skirt of my Polini 177 suprisingly :-D broke !! :-D

1. The question is, can I put a DR on my cases that I have enlarged to fit the Polini ?

2. Can I work the DR so that it has the same base as the Polini ?

3. DR + Polini head is better than original DR cylinder head ?

Last one, :shit:

4. Can someone give me a link on the topic discussing the DR tuning ?

KTy :grr:

Hi, KTy...

I´ve done my DR like the Polini, or to be honest, a "little" bigger ( :-D :wasntme: :-D ) with grinding 8mm from the bottom and a put packing plate under to open the channels complete (oder wie die ÜS auf Englisch heißen mögen...)... :-) In my opinion, you should open the DR-channels with a grinder like the 177 Polini or even bigger like I´ve done... And yes, it´s a good alternative instead of the Polini... And yes too, read the topics from dr177... :-D In my opinion with a Malossi valve and a 28 or bigger PHBH or Koso and a TFF or PM it´s a good all day runner with enough power and, I think, about 18-20 hp+ at the backwheel, but if you done this, it´s not a silent sleeper coz the valve and the exhaust if you know wot I mean... :-(

Off the package a DR is not more than a good base I think...

The Polini head is much better than the DR head (1:10,6 instead of 1:8,6 conmpression ratio)... But you can grind the DR head about 1 to 1,5mm down like I´ve done on my engine

An alternative for you to read: read it on www.freakmoped.at or so, o.k. it´s in german but there are some photos... :-D

Geschrieben

Thanks... www.freakmoped.at doesn't work right now... :-D

The engine is PX125 cases, with 22/68 primary, 8" wheels (!), Leo pipe, racing crankshaft, Polini manifold + 1mm spacer and PHBH28...

It was a *blast* with the Polini 177, unfortunatly, I seized 2 times because of the carb-manifold rubber that has an hole :-D And then I discovered the skirt was broken !! :heul: :-D

By the way, an opinion on the Malossi 166 ?

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    • Dich hatte ich auch nicht als Schwätzer bezeichnet oder ?  Kümmere dich um deinen  und spare dir solche Aussagen hier bei meiner Suche. Nur für dich zur Info! Über den Preis wurde noch nicht gesprochen !!    BITTE NUR BILDER BZW. ANTWORTEN  1. Wenn ihr es auch ernst meint  2. Wenn ihr eine Ware habt  3. Wenn ihr die auch sicher verkauft  4. Wenn ihr die Ware zeitig nach Geldeingang verschicken könnt.    DANKE 
    • Der Carbon Tank ist soweit dicht. Er fasst insgesamt 11,6 Liter, also geh ich von 11 Litern aus und entleert sich bis auf 0,5 Liter komplett.  Bis jetzt wurde er nur mit Wasser befüllt, da meine Pumpe zum Abdrücken den Dienst quittierte, wird aber nachgeholt.  Gewichtstechnisch geh ich von einem Gesamtgewicht von ca. 10,5 Kilo aus. Tank leer wiegt ca. 2,3 Kilo und 11Liter Benzin wiegen ca. 8,2 Kilo.  Bei den Bildern ist noch mal der Gfk Klotz dabei als Vergleich, bei den unter zwei Bildern fehlt noch der Deckel dieser wird nach dem verbinden der beiden Teile ( Rückwand und Handschuhfach) und dem ausstreichen mit Epoxidharz C gesetzt.  Nun folgt noch eine Schicht Laminat über die Vorderseite das er wie aus einem Guss aussieht.   
    • lets be sirous... was soll uns dein Beitrag hier denn sagen? Oder sollen wir zusammenraten was du uns mitteilen willst?
    • Ob der DR die verlängerte Übersetzung wirklich zieht? Fraglich glaube ich.  Ich habe in meiner Alltags PX mit 139er Malossi dieses Jahr von 22 Zähne auf 23 Zähne gewechselt und das ist selbst hier im Flachland manchmal wirklich zäh, gerade bei Gegenwind. Der Malossi hat 10 PS am Rad, ich glaube nicht, dass der DR da ganz ran kommt. 
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